اصول نگه‌داری از کفش‌های پاشنه‌بلند

کفش پاشنه بلند

کفش‌های پاشنه‌بلند، بخشی جدانشدنی از زندگی خانم‌ها هستند و معمولاً هر خانمی، با توجه به استایل و سبک زندگی خود، به میزان متفاوتی از این کفش‌ها استفاده می‌کند. برخی ترجیح می‌دهند که کفش‌های پاشنه‌بلند را تنها در جشن‌ها و مهمانی‌ها بپوشند و برخی دیگر به‌صورت روزانه و حتی در محل کار نیز این‌چنین کفش‌هایی را انتخاب می‌کنند. درهرصورت آنچه اهمیت دارد نگهداری از این کفش‌ها است تا مدت‌زمان بیشتری برای شما باقی بمانند و نیازهایتان را برطرف کنند. در این بخش به شرح روش‌هایی برای محافظت و نگه‌داری از کفش‌های پاشنه‌بلند خواهیم پرداخت و پیشنهاد‌هایی ساده و کاربردی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

پاشنه بلند

عدم استفاده‌ی مداوم از یک کفش

اولین و ساده‌ترین کاری که می‌توانید برای محافظت از کفش‌های پاشنه بلد خود انجام دهید، این است که آن‌ها را هرروز و به‌صورت مدام استفاده نکنید. کفش‌های خود را یک یا چند روز در میان عوض کنید. به‌این‌ترتیب هم استایل متنوعی خواهید داشت و هم کفشتان به این زودی‌ها از بین نخواهد رفت.

تعویض کفش

رانندگی با پاشنه‌بلند ممنوع!

هرگز با کفش پاشنه‌بلند رانندگی نکنید. فشار دادن پاشنه و کف کفش بر روی پدال گاز و ترمز باعث می‌شود که پاشنه‌ی شما تحت ‌فشاری بیش‌ازحد نرمال قرار بگیرد و همین مسئله موجب می‌شود که یا پاشنه کج شده و یا بشکند. توصیه می‌کنیم همیشه در ماشین خود یک کفش اسپرت برای رانندگی داشته باشید و به هنگام پیاده شدن از ماشین، پاشنه‌بلند خود را بر پا کنید.

رانندگی با پاشنه بلند

تمیز نگه‌داشتن کفش

کفش‌های خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. این مسئله باعث می‌شود که کفش شما دیرتر کهنه شود و برای مدتی طولانی سالم، تمیز و نو، مثل روز اول خود دیده شود. این مسئله در مورد کفش‌های چرم و جیر بیشتر اهمیت دارد. برای تمیز کردن کفش‌های جیر می‌توانید از پاک‌کن‌های مخصوص جیر استفاده کنید و بلافاصله بعد از استفاده، لکه‌ی آن‌ها را از بین ببرید. کفش‌های چرم را نیز می‌توانید با اسپری و جلا تمیز کنید تا کاملاً تازه و براق دیده شوند.

استیلتو

از بین بردن بوی بد کفش

اگر احساس کردید که کفش پاشنه‌بلندتان در اثر عرق کردن پا و یا دیگر عوامل بیرونی، بوی بدی گرفته است، از جوش‌شیرین استفاده کنید. جوش‌شیرین تمام آلودگی‌ها و بوی بد را به خود جذب می‌کند. به این منظور می‌توانید جوش‌شیرین را درون کفش ریخته و یک‌شب تا صبح صبر کنید. صبح با استفاده از دستمالی تمیز جوش‌شیرین را پاک‌کنید و ببینید که دیگر اثری از بوی بد نیست.

کفش ساتن

استفاده از جاکفشی مناسب

اگر در منزل خود جاکفشی مناسبی ندارید، توصیه می‌کنیم مبلغ قابل‌توجهی هزینه کنید و یک جاکفشی خوب بخرید. قرار دادن کفش‌ها در جاکفشی باعث می‌شود که از گردوخاک، کثیفی و رطوبت هوا در امان بمانند و عمر طولانی‌تری داشته باشند. به همین دلیل کفش‌هایتان را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید و در جاکفشی قرار دهید.

جاکفشی

راه رفتن درست

همواره به خاطر داشته باشید که شما مبالغ زیادی را صرف خرید کفش‌های پاشنه‌بلندتان می‌کنید و موظف هستید که از آن‌ها درست استفاده کنید. راه رفتن درست یکی از اصلی‌ترین مواردی است که موجب سالم ماندن یک کفش پاشنه‌بلند می‌شود. اگر پاشنه‌ی خود را روی زمین بکشید یا تعادل خود را ازدست‌داده و روی کفش تلوتلو بخورید، پاشنه‌ی کفش شما آسیب می‌بیند و حتی ممکن است بشکند یا کج شود.

پاشنه شکسته

کنترل منظم پاشنه‌ها و کناره‌های کفش

بعد از هر بار استفاده از کفش‌های پاشنه‌بلند چند دقیقه زمان صرف کنید و سلامت کفش را موردبررسی قرار دهید. هرچه زودتر به مشکلات کفشتان پی ببرید، راحت‌تر می‌توانید آن را تعمیر کنید و دیگر نیازی نیست، به‌یک‌باره کفشتان را کنار بگذارید. توصیه می‌کنیم همواره پاشنه و کناره‌های کفش را بررسی کنید و مطمئن شوید که پاشنه محکم و سالم و درزهای کناره کفش کاملاً بسته هستند. در صورت لزوم می‌توانید کفش خود را به کفاشی‌ها برده و با تعمیراتی کوچک و کم‌هزینه، آن‌ها را به حالت اولیه بازگردانید.

کفش قرمز

پر کردن کفش‌ها

یکی دیگر از راه‌هایی که باعث می‌شود کفش شما طول عمر بیشتری داشته باشد و بیشتر مورداستفاده قرار بگیرد، پر کردن کفش است. برای این کار می‌توانید قالبی چوبی برای قرار دادن د ر کفش تهیه کنید یا از قالب‌های آماده‌ی پلاستیکی متناسب با سایز پای خود بهره ببرید. اما آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین کار، پر کردن کفش با روزنامه یا پلاستیک است. این کار باعث می‌شود که قسمت جلوی کفش شما خم نشود و چرم یا ورنی و یا پارچه‌ی کفش شما دچار ترک‌خوردگی نگردد.

قالب کفش

تمام موارد بالا به شما کمک می‌کند که کفش‌های پاشنه‌بلند خود را برای مدت طولانی‌تری مورداستفاده قرار دهید و به‌این‌ترتیب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی بسیار نمایید. علاوه بر این داشتن کفش‌های پاشنه‌بلند متعدد (با رنگ‌ها و مدل‌های مختلف) که در زمان‌های گذشته خریداری‌شده‌اند و همگی آن‌ها مثل روز اول سالم و نو به نظر می‌رسند، این امکان را برایتان محیا می‌سازند که انتخاب‌های متنوع‌تری داشته باشد و استایل خود را با تغییر رنگ و مدل کفش، به آسان‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن تغییر دهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید