شستشوی لباس‌ در طول کمپینگ و طبیعت‌گردی

سفر به طبیعت

حتما همه‌ی شما تاکنون طبیعت‌گردی را تجربه کرده‌اید. اما شاید برای چند روز متوالی در طبیعت نمانده باشید و با چالش‌های آن آشنا نباشید. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افراد در طول کمپینگ و سفرهای چندروزه به دل طبیعت، شستشوی لباس‌ها و تمیز نگه‌داشتن آن‌ها در طول سفر است. در این مقاله به بررسی چند راه‌کار ساده و کاربردی برای شستن و تمیز کردن لکه‌های لباس در طول کمپینگ پرداخته‌ایم و شمارا با بهترین روش‌های لباس شستن سریع و آسان آشنا کرده‌ایم.

روش شستشو در کمپینگ و سفر

شستشوی لباس با استفاده از خاکستر

شاید در برخی داستان‌ها و یا فیلم‌های قدیمی دیده باشید که افراد ظروف کثیف و لباس‌های خود را با خاکستر باقی‌مانده از آتش می‌شستند و بدین ترتیب از خاصیت پاک‌کنندگی خاکستر استفاده می‌کردند. این قضیه نشان می‌دهد که ما نیز امروزه می‌توانیم، برای شستن لباس‌های کثیف در مواقع ضروری از خاکستر استفاده کنیم و در طول سفرهای چندروزه به دل طبیعت و کمپینگ های طولانی، نیازمان را برطرف کنیم.

استفاده از خاکستر بر شستشو در کمپینگ و سفر

برای استفاده از خاکستر:

  • مقدار کمی خاکستر را با آب کرم مخلوط کنید
  • وقتی ماده‌ی خمیری خاکستری به وجود آمد، به آن 1 قطره روغن اضافه کنید.
  • این ترکیب را بر روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید.
  • لباستان را آب بکشید.

هشدار 1: این کار برای کسانی که تجربه‌ی استفاده از خاکستر به‌عنوان شوینده را ندارند کمی پرخطر و پر ریسک است. بنابراین توصیه می‌کنیم که این کار را فقط بر روی لباس‌های معمولی و لباس‌هایی انجام دهید که تحمل از دست دادنشان را دارید.

شستشو لباس با خاکستر در کمپینگ

هشدار 2: یادتان باشد که استفاده از خاکستر برای شستشوی لباس یک روش خاص برای از بین بردن لکه‌های کوچک و همچنین لکه‌هایی است که به‌راحتی از بین نمی‌روند و لازم است هرچه زودتر شسته شوند. به همین دلیلی توصیه می‌کنیم هرگز این روش را برای شستن لباس‌هایی که به‌راحتی با آب و شوینده پاک می‌شوند امتحان نکنید.

استفاده از کیسه‌زباله

یکی دیگر از روش‌هایی که برای شستن لباس‌ها در طول کمپینگ پیشنهاد می‌شود، استفاده از کیسه‌زباله‌های ضخیم است. کافی است چند عدد کیسه‌زباله‌ی ضخیم و کمی صابون و یا شوینده همراه خود داشته باشیم و به آسان‌ترین و کم‌خطرترین روش ممکن، لباس‌هایمان را شستشو کنیم.

شستشو با کیسه زباله در کمپینگ و سفر

برای استفاده از کیسه‌زباله:

  • لباس‌ها را درون کیسه‌زباله بریزید، طوری که حداکثر تا نیمی از کیسه را پر کنند.
  • کیسه‌زباله را پر از آب و شوینده کنید و آن را محکم ببندید.
  • حالا می‌توانید کیسه را تکان دهید و حرکت چرخشی ماشین لباسشویی را بازسازی کنید.
  • آب کیسه را خالی کنید و لباس‌ها را از کیسه خارج کنید.
  • لباس‌ها را آبکشی کنید و در معرض هوای آزاد آویزان کنید تا کاملاً خشک شود.

شستشوی دستی لباس‌ها

از ساده‌ترین و ممکن‌ترین روش‌های شستشوی لباس در طول سفر و کمپینگ می‌توان به شستشوی دستی لباس‌ها نیز اشاره کرد. برای استفاده از این روش به تجهیزات زیادی نیاز ندارید و کافی است که کمی شوینده و یا صابون با خود به همراه داشته باشید.

شستشوی دستی لباس در کمپینگ

برای شستشوی دستی:

  • از یک‌کاسه و یا ظرف نسبتاً بزرگ استفاده کنید.
  • کمی آب جوش روی آتش درست کنید و آن رو داخل ظرف بریزید.
  • آب را به دمای دلخواه برسانید و لباس‌ها رو درون آب خیس کنید.
  • شوینده‌ی موردنظر را مستقیماً رو لباس‌هایتان بریزید.
  • لباس‌ها را به‌صورت دستی بشورید و آب بکشید.

استفاده از لباسشویی‌های سفری

لباسشویی‌های سفری کیسه‌های مخصوصی هستند که برای شستن لباس در طول سفر طراحی‌شده‌اند و به‌راحتی قابل‌حمل هستند. شما با استفاده از این کیسه‌ها و دارا بودن کمی شوینده و آب به‌راحتی می‌توانید لباس‌هایتان را در طول کمپینگ شستشو کرده و همیشه در طول سفر تمیز و خوش‌بو ظاهر شوید. این لباسشویی‌های قابل‌حمل و سفری معمولاً در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند و بسیار سبک و انعطاف‌پذیر هستند.

لباسشویی سفری در کمپینگ و سفر

انتخاب بهترین شوینده برای شستشوی لباس در طبیعت

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به هنگام شستشوی لباس در دل طبیعت، باید به آن توجه کنید، استفاده از شوینده‌ی مناسب است. بسیاری از مواد شوینده که شیمیایی هستند، به محیط‌زیست آسیب وارد می‌کنند و استفاده از آن‌ها در طبیعت، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

فراموش نکنید که بسیاری از برندهای بهداشتی، شوینده‌های دوست دار طبیعت تولید می‌کنند و این شوینده‌ها هیچ آسیبی به محیط‌زیست اطراف ما وارد نمی‌کنند. باکمی حوصله و دقت می‌توانید این شوینده‌ها را خریداری کرده و از آن‌ها برای شستن لباس‌هایتان در دل طبیعت استفاده کنید.

شوینده لباس برای کمپینگ و سفر

بهترین راه خشک‌کردن لباس در طبیعت

همان‌طور که حدس می‌زنید، راه‌های زیادی برای خشک کردم لباس‌ها در طبیعت وجود دارد اما برخی افراد که حساس‌ترند و ترجیح می‌دهند که روش‌های تمیزتر و امن‌تر را امتحان کنند. پس اگر شما جزء طرفداران استفاده از شاخه و سنگ و ابزارهای طبیعی برای آویزان کردن لباس‌هایتان نیستید می‌توانید، کمی طناب با خود به همراه داشته باشید. با استفاده از طناب می‌توانید لباس‌هایتان را به تمیزترین شکل ممکن خشک‌کنید و بعد از اتمام کار، طناب را جمع کرده و همراه خود حمل کنید.

حشک کردن لباس در طبیعت، کمپینگ و سفر

کافی است کمی ابتکار و خلاقیت داشته باشید و از داشته‌هایتان در طول سفر نهایت بهره را ببرید. بدین ترتیب می‌توانید سفری خوب و خاطره‌انگیز را تجربه کرده و بیش‌ترین سطح از رفاه و بهداشت را برای خود رقم بزنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید