نرم‌کننده‌های لباس چه‌کاری انجام می‌دهند و بهترین روش استفاده از آن‌ها چیست؟

لباس های خوشبو

شستشوی لباس در ماشین لباسشویی قواعد و قوانین خاص خود را دارد و استفاده‌ی درست و بجا از شوینده‌های مختلف به ما کمک می‌کند که به بهترین نتیجه‌ی ممکن در شستشوی لباس دست پیدا کنیم. یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین مواد شوینده‌ای که همه‌ی ما با آن آشنایی داریم و در زندگی روزمره‌ی خود مورداستفاده قرار می‌دهیم، انواع نرم‌کننده‌ی لباس است. در این مقاله به بررسی عملکرد نرم‌کننده‌ها به‌طور کامل خواهیم پرداخت و شمارا با ویژگی‌های این مایع کرمی خوشبو آشنا خواهیم نمود.

نرم کننده

نرم‌کننده‌ها چه‌کاری انجام می‌دهند؟

نرم‌کننده‌های لباس همان‌طور که از اسمشان برمی‌آید موجب نرمی بافت پارچه و درنتیجه نرم‌تر شدن و لطیف‌تر شدن لباس‌های شما می‌شوند. استفاده از نرم‌کننده باعث می‌شود که لباس‌های شما زبری و خشن بودن خود را از دست بدهند و وقتی آن‌ها را می‌پوشید، کاملاً نرم و لطیف روی پوستتان احساس شوند. همچنین استفاده از نرم‌کننده باعث می‌شود که لباس‌های شما به‌صورت غیرمعمولی خوش‌بو شوند. تا جایی که برخی از نرم‌کننده‌ها جای عطر و ادکلن‌ها را گرفته‌اند و به‌قدری خوشبو و خوشایند هستند که افراد حاضر نیستند بوی آن‌ها را با زدن انواع ادوکلن‌ها و اسپری‌ها از بین ببرند.

لباسشویی

فواید نرم‌کننده‌ها

استفاده از نرم‌کننده‌ها، علاوه بر نرم کردن و خوشبو کردن لباس‌ها فواید دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

افزایش طول عمر لباس‌ها

لباس‌هایی که ما به‌صورت روزانه مورداستفاده قرار می‌دهیم خیلی سریع‌تر از لباس‌های مجلسی و یا لباس‌های رسمی آسیب می‌بینند. این لباس‌ها بارها در اثر تعریق بدن خیس می‌شوند، در معرض آفتاب قرار می‌گیرند، پیوسته در تماس با گردوغبار و آلودگی‌های محیطی هستند و درنتیجه با فواصل زمانی کوتاه‌تری شستشو می‌شوند و آسیب‌های فراوانی می‌بینند. به همین دلیل استفاده از موادی که باعث طول عمر لباس‌های روزمره‌مان شود، حائز اهمیت بسیار است.

پیمانه

نرم‌کننده‌های لباس باعث می‌شوند که بافت پارچه‌ی لباس‌های شما کم‌تر آسیب ببیند و با نرم‌تر کردن الیاف پارچه موجب می‌شوند که لباس‌های شما طول عمر بیشتری داشته باشند. نرم‌کننده‌ها باعث می‌شوند که چسبندگی استاتیکی بین الیاف پارچه به حداقل برسد و لباس شما تا مدت‌ها تازه و نو باقی بماند.

حوله

جلوگیری از چین‌وچروک‌های عمیق

وقتی به هنگام شستشوی لباس‌ها  از نرم‌کننده استفاده می‌کنیم، الیاف لباس‌ها را از حالت خشکی خارج کرده و آن‌ها را انعطاف‌پذیرتر می‌نماییم. همین مسئله باعث می‌شود که چین‌وچروک‌های عمیق و خشک بر روی لباس‌های شما به وجود نیاید و خیلی آسان و سریع با اتو صاف شوند. این مسئله به‌قدری پررنگ است که برخی لباس‌ها بعد از آویخته شدن به‌منظور خشک شدن نیز صاف می‌شوند و آن‌هایی که نیاز به اتو شدن دارند، به‌راحتی و درهم‌تر از چند دقیقه صاف می‌شوند.

لباس پهن شده

روش استفاده از نرم‌کننده‌ی لباس

1: برچسب اطلاعات روی لباس را کنترل کنید و قبل از هر چیزی از نحوه‌ی شست‌وشوی لباس مطلع شوید. اگر لباس شما قابل شستشو در ماشین لباس‌شویی است مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید و اگر لباس موردنظر قابل شستشو با دست است،مستقیماً به مرحله‌ی 5 بروید.

لیبل

2: مایع نرم‌کننده را در پیمانه‌ی مخصوص مواد شوینده و یا درِ خود محصول (اگر دارای خطوط اندازه‌گیری باشد) اندازه بگیرید و هرگز مقدار بیشتری نرم‌کننده در ماشین لباسشویی نریزید. این مقدار برای هر 4-5 کیلوگرم لباس در حدود 35 میلی‌لیتر و برای هر 6-7 کیلوگرم لباس در حدود 55 میلی‌لیتر است.

نرم کننده ی لباس

3: حالا قبل از آن‌که شستشو آغاز شود و هم‌زمان با اضافه کردن مایع و یا پودر لباسشویی، مایع نرم‌کننده را در جای مخصوص خود در ماشین لباسشویی خالی کنید. جای تعبیه‌شده برای نرم‌کننده‌ی لباس در ماشین‌های مختلف متفاوت است. معمولاً از علامتی شکل گل یا ستاره برای مشخص کردن این محفظه استفاده می‌کنند و بعضاً محفظه‌ی آن، همان محفظه‌ی مایع شوینده است.

شستن لباس

به خاطر داشته باشید که مایع نرم‌کننده باید در حین شستشو رقیق شود. به همین دلیل هرگز آن را مستقیماً روی لباس‌ها نریزید و حتماً آن را درون محفظه‌ی مخصوص خود خالی کنید.

4: اگر می‌خواهید بدانید که ماشین لباسشویی در کدام مرحله از شستشو از نرم‌کننده استفاده می‌کند باید بگوییم که این کار درست قبل از آخرین آب‌کشی صورت می‌گیرد. بنابراین اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی و غیر اتوماتیک است، باید حواستان را جمع کنید و مایع نرم‌کننده را درست قبل از آخرین آبکشی لباس‌ها به ماشین اضافه نمایید.

لباس های نرم

5: مایع نرم‌کننده را می‌توانید در شستشوی دستی نیز مورداستفاده قرار دهید. برای این کار در حدود 18 میلی‌لیتر مایع نرم‌کننده‌ی خالص را در 10 لیتر آب تمیز بریزید و با دست مایع را هم بزنید تا کاملاً با آب ترکیب شود. حالا لباس‌های خود را بعد از شستشو و قبل از آبکشی نهایی در آب دارای نرم‌کننده فروببرید و کمی بچرخانید تا مایع به تمام بافت لباس نفوذ کند و بعدازآن، لباس‌ها را برای آخرین بار آب‌کشی نمایید.

شستن دستی

6: بلافاصله بعد از استفاده از نرم‌کننده، دستان خود را بشورید تا جلوی هر نوع خارش و یا التهاب گرفته شود. این مسئله برای کسانی که دارای پوست حساس و آلرژیک هستند مهم‌تر است و حتماً باید توسط آن‌ها رعایت شود. مایع نرم‌کننده ، اگرچه موجب نرمی لباس‌های شما می‌شود، اما ماده‌ای شیمیایی است و ممکن است به پوست بدن شما آسیب‌های جدی وارد کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید