نکاتی کاربردی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه

آشپزخانه - مدل و دکوراسیون داخل آشپزخانه
آشپزخانه - مدل و دکوراسیون داخل آشپزخانه

همه میگویند آشپزخانه قلب خانه است. مخصوصا برای خانم‌های خانه‌داری که بیشتر وقت خود را در آشپزخانه میگذرانند. پس بسیار مهم است که به طراحی و دکوراسیون این قسمت از خانه بسیار اهمیت دهیم. ما در این مقاله سعی داریم به چند نکته برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه بپردازیم که در عین حال که زیبایی محیط را شامل میشود بسیار کاربردی است.

دکوراسیون آشپزخانه

بکارگیری رنگ‌های شاد

اگر شما هم از فضای سنتی آشپزخانه‌تان خسته شدید میتوانید با تغییراتی در رنگ و سبک کابینتهای آشپزخانه‌تان فضای جدیدی را بوجود بیاورید. انتخاب رنگهای شاد و گاها جیغ برای کابینت میتواند به محیط شما روح ببخشد. سعی کنید از ترکیب دو رنگ استفاده کنید یکی را خنتی و دیگری را شارپ انتخاب کنید تا در گذر زمان چشم شما خسته نشود. میتوانید ابزار و اکسسوری‌های آشپزخانه را نیز با رنگ کابینت‌هایتان ست کنید.

کابینت آشپزخانه

استفاده از کاشی‌های طرحدار

انتخاب طرح و رنگ کاشی‌های آشپزخانه در دکوراسیون این فضا بسیار نقش دارد. اگر دنبال تغییری جزیی و شاید کم‌خرج هستید تغییر کاشی‌ها میتواند بسیار مناسب باشد. اگر کابینتهای شما رنگی خنتی دارند میتوانید با انتخاب کاشی‌های رنگدار جلوه‌ای جدید به آشپزخانه بدهید. البته میتوانید از نمونه و یا رنگ مشابه کاشی‌‌ها در کف محیط نیز استفاده کنید تا تناسب بیشتری حاصل شود.

کاشی طرح دار آشپزخانه

جزیره‌های متحرک

به تازگی سبک جدیدی از کابینت در دکوراسیون آشپزخانه استفاده میشود که به دلیل متحرک بودن به آنها جزیره میگویند. جزیره‌ها بسیار کاربردی هستند. از آنها میتوانید به عنوان میز غذاخوری استفاده کنید و یا با تغیییر جای آنها به راحتی دکوری جدید را فراهم کنید.

جزیره آشپزخانه متحرک

گلدان سبزی یادتان نرود!

وجود گیاهان در منزل و فضای زندگی ما بهترین تامین‌کنندگان انرژی مثبت هستند. به‌راحتی میتوانید در فضای آشپزخانه نیز از آنها استفاده کنید. البته ایده بهتر این است که میتوانید خودتان دست به کار شوید و با کاشت سبزی‌های خانگی در گلدانهای رنگی به آشپزخانه‌تان صفا دهید. و البته کاربردی هم هستند زیرا میتوانید در پخت و سرو غذا نیز از آنها استفاده کنید.حتما یکبار این لذت را تجربه کنید.

گلدان در آشپزخانه

چوب را به آشپزخانه بیاورید

انتخاب جنس عناصر در فضای آشپزخانه بسیار نقش دارد. چوب یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روست. اگز فضای کافی در محیط آشپزخانه‌تان دارید یک میز دوطرفه چوبی را وسط قرار دهید و غذا را به همراه خانواده در آنجا میل کنید. انتخاب اکسسوری‌های چوبی به فضای شما گرما میبخشید و فضا را دلپذیر‌تر میکند. میتوانید میز چوبیتان را به وسیله شمع و سبزی‌های خودکاشته‌تان تزیین کنید. به این نکته توجه کنید همیشه لازم نیست همه چیز را از پایه تغییر دهید و کلی هزینه کنید تا تغیییر بوجود بیاورید. بلکه با استفاده از وسایل کوچک نیز میتوانید تنوع را به خانه‌تان بیاورید.

میز چوبی آشپزخانه

سنگهای تزیینی

اگر رنگ و دستگیره آشپزخانه شما زیادی ساده و خنثی است میتوانید با تغییرات کوچک کمی رنگ را چاشنی این فضای خنثی کنید. مثلا برای نو کردن دستگیره‌های قدیمی و ساده میتوانید از سنگهای تزیینی استفاده کنید. محدودیتی در نوع و رنگ سنگها وجود ندارد. میتوانید از یک رنگ و یا ترکیب رنگها استفاده کنید و به سادگی با چسب آنها را بر روی دستگیره‌ها بچسبانید. میتوانید از زیربشقابی و یا ظروف همرنگ سنگها در آشپزحانه استفاده کنید تا ترکیبی دوست‌داشتنی را بوجود بیاورید.

سنگ تزیینی آشپزخانه

قفسه‌های دوست داشتنی

اگر محیط آشپزخانه شما کوچک است و دوست دارید از نور پنجره بهترین بهره را ببرید میتوانید از ترفندی ساده استفاده کنید. اگر از کابینت در طرفین پنجره استفاده کنید نور را محدود کرده‌اید ولی میتوانید به جای استفاده از کابینت از قفسه‌های ساده استفاده کنید که که نور را عبور دهند. میتوانید از ظروف زیبا برای چیدمان قفسه‌ها استفاده کنید تا به زیباتر شدن نما نیز کمک کند. این روش برای محیط‌هایی که پنچره آشپزخانه تامین‌کننده نور اصلی خانه است نیز بسیار توصیه میشود.

قفسه آشپزخانه

قهوه بوی مطبوع خانه

خانم‌های خانه همیشه نگران هستند که مبادا بوی طبخ غذا در خانه بماند و احساس ناخوشایندی برای مهمانان و یا اهالی منزل ایجاد کند. استفاده از اسپری‌های خوشبو‌کننده میتواند راه‌حل مناسبی باشد ولی بهتر از آن دم کردن قهوه است. بوی قهوه تمامی بوهای نامطبوع را از بین میبرد و بوی خوشایند به فضا میدهد که برای بیشتر افراد بسیار دلپذیر است. و البته از لذت نوشیدن قهوه نیز غافل نشوید که برای سلامتتان نیز مفید است.

کابینت کلاسیک آشپزخانه

آویزهای پرکاربرد

یکی از فانتزی‌های آشپزخانه میتواند استفاده از آویزهایی باشد که به دیوار آویخته میشوند. در کنار جنبه تزیینی که این آویزها دارند میتوانند چاره‌ای برای کمبود جا باشند. میتوانید قابلمه‌ها و یا هر ظروفی که برایتان کاربرد بیشتری دارد را به آنها آویزان کنید. و یا میتوانید اگر فضای خالی و غیرقابل استفاده‌ای در محیط آشپزخانه‌تان دارید به کمک این روش دکوربندی کنید. فقط در تناسب میان وسایلی که برای آویختن انتخاب میکنید دقت کنید.

آویز آشپزخانه

استفاده از سبدهای حصیری

اگر با کمبود جا در آشپزخانه مواجه هستید و کلی وسایل کوچک و بزرگ دارید و نمیدانید آنها را چه کار کنید، انتخاب سبدهای دسته‌دار و یا جعبه‌های حصیری بسیار به شما کمک میکند. اگر جزیره‌ دارید میتوانید در قسمت پایینی آن سبدها را چیدمان کنید. با بستن روبان و یا طناب رنگی به دسته‌های آنها میتوانید ظاهرشان را زیباتر کنید.

طرح مدرن آشپزخونه

برای شستشوی پرده‌های آشپزخونه رو هم میتونین با خشکشویی واش ماش در تماس باشید یا بصورت آنلاین ثبت سفارش کنین. همکاران ما در زمان مورد نظر شما، میان و در جدا کردن و نصب پرده هم کمک میکنن.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید