چند ایده برای دادن حس و حال بهاری به دیزاین خانه

دکوراسیون بهاری

همه‌ی ما در آستانه‌ی فصل نو، خانه‌های خود را تمیز و مرتب می‌کنیم و اصطلاح خانه‌تکانی، اصطلاحی آشنا برای تمامی افراد در آستانه‌ی فصل بهار است. اما تمیز کردن خانه با تغییر دیزاین آن متفاوت است. تغییر دیزاین خانه ملزم به تغییر برخی آیتم‌های اساسی و حتی جزئیاتی است که کم‌تر موردتوجه قرار می‌گیرند، اما تأثیرات بسزایی در ظاهر و حال و هوای خانه دارند. در این بخش به معرفی راه‌کارهایی ساده و کاربردی خواهیم پرداخت تا به‌واسطه‌ی آن‌ها فضای منزل خود را بهاری کنید و سرزندگی و پویایی فصل بهار را به داخل خانه‌هایتان بکشید.

دیزاین بهاری

عوض کردن پرده‌های خانه

پرده‌ها یکی از تأثیرگذارترین آیتم‌های در دیزاین داخلی خانه‌ها هستند و به‌راحتی می‌توانند حال و هوای خانه‌ی شمارا تغییر دهند. فصل بهار فصل رویش دوباره‌ی طبیعت است و حضور آفتاب در زندگی ما بیشتر می‌شود. گل‌ها و گیاهان از نو جان می‌گیرند و همه‌جا پر از رنگ می‌شود. حال تصور کنید که تمام این شور و حیات و سرزندگی را به داخل خانه‌ها بکشید و بخشی از طبیعت را بر روی دیوارهای خانه‌تان بازسازی کنید.

دکوراسیون داخلی

استفاده از پرده‌های نازک‌تر بارنگ‌های شاد و رنگ‌های روشن در این فصل به‌شدت توصیه می‌شود. چنین پرده‌هایی دیزاین داخلی خانه‌ی شمارا بهاری کرده و روحیه‌ی افراد خانه را شادتر و سرزنده‌تر می‌کنند.

پرده

استفاده از گیاهان طبیعی

خیلی افراد نگهداری از گیاهان طبیعی در خانه را، امری سخت و دشوار می پندارند و از پرورش گل وگیاه در خانه به‌شدت خود داری می‌کنند. اما باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است و اگر شما گیاهی متناسب با لایف استایل و شرایط محیطی خانه‌تان را انتخاب کنید، هرگز با مشکلی مواجه نمی‌شوید.

گیاهان

شرایط نوری خانه‌ی خود را بررسی کنید و از افراد با تجربه در این زمینه کمک بخواهید تا گیاهانی متناسب با خانه‌تان را به شما معرفی کنند. بسیاری از گیاهان آپارتمانی به سادگی سبز می مانند و شرایط نگه داری از آن ها بسیار ساده و آسان است. برحی گیاهان آب بسیارکمی هم مصرف می‌کنند و حتی نیاز به آبیاری روزانه ندارند. استفاده از گیاهان طبیعی، دیزاین خانه‌ی شما را بهاری می کند و به فضای داخلی خانه جان می بخشد.

گل و گیاه

عوض کردن جای اشیا

گاهی اوقات افراد از انجام ساده‌ترین کارها برای تغییر دیزاین خانه اجتناب کرده و خود را از چنین تجربه‌ای هیجان‌انگیز محروم می‌کنند. شما به‌راحتی می‌توانید جای مبلمان، میز نهارخوری و میز تلویزیون خود را عوض کنید و در فصول مختلف، حالت‌های متنوعی از دیزاین خانه را تجربه کنید. در فصل بهار توصیه می‌کنیم که مبلمان خود را به پنجره‌ها و به نور نزدیک‌تر کنید و اگر چشم‌اندازی رو به حیاط یا باغچه دارید، از این امتیاز استفاده کنید. در این فصل به نور آفتاب نزدیک‌تر شید و دیزاین خانه را به سمت منابع نوری و پنجره‌های خانه متمایل کنید.

پنجره

رسیدگی به حیاط و باغچه

اگر در خانه‌های ویلایی زندگی می‌کنید و یا دارای باغچه و حیاط در آپارتمان خود هستید، نسبت به این فضاها بی‌تفاوت نباشید و باغچه‌ی خود را همیشه سبز نگه‌دارید. رسیدگی به باغچه و زیباسازی حیاط خانه همیشه کاری پرهزینه و پردردسر نیست. باکمی ابتکار و نوآوری و استفاده از امکانات موجود می‌توانید حیاط خانه‌ی خود را زیباتر کنید و به‌محض ورود به خانه سرشار از انرژی و سرزندگی شوید.

باغچه

باغچه‌ی خانه‌ی شما می‌تواند بخشی از طبیعت را به خانه‌تان بیاورد و باعث شود که فصل بهار را بیشتر و عمیق‌تر حس کنی و هر بار که وارد خانه می‌شوید، با شور و شوق بیشتری وارد منزل خود شوید.

حیاط

استفاده از میز و صندلی در فضای باز

از دیگر مشخصه‌های بارز فصل بهار، تغییرات مثبت آب و هوایی است. در این فصل هوا رو به گرمی می‌گذارد و درعین‌حال مطبوع و ملایم است. به همین دلیل نشستن در فضای باز و خوردن چای، قهوه و حتی وعده‌های غذایی در فضای بیرون از خانه به‌شدت لذت‌بخش است.

میز وصندلی

توصیه می‌کنیم در این فصل از فضاهای بیرونی خانه استفاده‌ی بهینه کنید و با قرار دادن میز و صندلی در تراس، بالکن و یا حیاط خانه‌ی خود، امکان بهره‌برداری بیشتر از این فضاها را برای خود و اعضای خانواده‌تان محیا نمایید. حتماً لازم نیست از میز و صندلی‌های گران‌قیمت استفاده کنید، آنچه اهمیت دارد لذت بردن از حال و هوای بهاری است و حتی ساده‌ترین امکانات نیز این امکان را به شما می‌دهد که دیزاین خانه‌ی خود را بهاری و شاد و پرشور و نشاط کنید.

صندلی در حیاط

استفاده از کوسن‌های رنگی

معمولاً عوض کردن مبلمان و یا تعویض روکش مبل‌ها امری پرهزینه است و اکثر افراد توانایی انجام این کار در فواصل زمانی کوتاه را ندارند. اما تعویض کوسن‌ها ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر است و درعین‌حال می‌تواند ظاهر مبلمان شما را به‌کل تغییر دهد. به‌ویژه اگر از کوسن‌های بزرگ استفاده کنید، مبلمان‌تان به‌کل تحت پوشش قرار می‌گیرد و رنگ زمینه‌ی آن کم‌تر دیده می‌شود. با این کار می‌توانید رنگ غالب در مبلمان خود را با کم‌ترین هزینه تغییر دهید و با انتخاب کوسن‌های رنگی و شاد، دیزاین خانه‌ی خود را بهاری‌تر کنید.

کوسن رنگی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید