چند راهکار خانگی برای شست و شوی لباس‌های سفید و لکه بری از آن‌ها

شستن لباس سفید

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد در مورد شستشوی لباس‌های سفید این است که چه طور آن‌ها را همواره سفید و درخشان نگه‌دارند و یا در صورت بروز انواع لکه‌ها بر روی لباس‌های سفید، چه طور آن‌ها را به آسان‌ترین و کم‌خطرترین شیوه‌ی ممکن از بین ببرند. در این مقاله به معرفی چند ماده‌ی طبیعی و چندراه کار ساده و آسان خواهیم پرداخت و به شما آموزش خواهیم داد که با استفاده از ابزارها و مواد و متریال خانگی، به جنگ لکه‌ها بروید و لباس‌های سفیدتان را، مدت‌زمان بیشتری سفید و زیبا نگه‌دارید.

لباس سفید

از مرکبات استفاده کنید

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لباس‌های سفید، زرد شدن آن‌ها به‌مرورزمان است. در این‌گونه مواقع اولین راه‌حلی که به فکر اکثر افراد خطور می‌کند، استفاده از وایتکس و مواد شیمیایی است. اما استفاده از این مواد نه‌تنها موجب آسیب رساندن به بافت لباس‌های شما می‌شود و طول عمرشان را کم می‌کند، که آسیب‌های جدی‌تری راه به ‌سلامتی شما وارد می‌کند و به همین دلیل، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

لیمو

ما پیشنهاد می‌کنیم که برای از بین بردن زردی لباس، مقداری آب مرکبات همچون آب‌لیمو را در ماشین لباس‌شویی خود بریزید یا لباس خود را در ترکیب آب جوش و آب‌لیمو خیس کرده و سپس آن را شستشو نمایید و به نتایج جالبی دست پیدا کنید.

لیمو ترش

از نور آفتاب کمک بگیرید

یکی از طبیعی‌ترین سفیدکننده‌ها، نور آفتاب است. لباس‌های سفید خود را بعد از شستشو و قبل از خشک شدن، وقتی کاملاً خیس و مرطوب هستند جلوی آفتاب ‌پهن کنید و اجازه دهید که با نور آفتاب کاملاً خشک شوند. به‌این‌ترتیب لباس‌های سفید شما همواره سفید خواهند ماند و هرگز دچار زردی و سایه‌روشن نخواهند شد.

آفتاب

از جادوی سرکه‌ی سفید بهره ببرید

اگر می‌خواهید لباستان بعد از شستشو نرم و لطیف باشد و زیبایی و سفیدی خود را مثل روز اول حفظ کند، درون ماشین لباس‌شویی خود کمی سرکه‌ی سفید بریزید و آن را وارد چرخه‌ی شستشو کنید. بعدازآن که لباس‌های سفیدتان را از ماشین لباسشویی بیرون آوردید، متوجه خواهید شد که لباستان بسیار درخشان‌تر و سفیدتر از قبل است و لطافت و نرمی آن چند برابر شده است.

سرکه سفید

آب و جوش‌شیرین

کافی است 4 لیتر آب و یک استکان جوش‌شیرین را ترکیب کنید و آن را برای شستشوی لباس‌های سفید خود به کار ببرید. بعدازآن خواهید دید که دیگر نیازی به مواد سفیدکننده‌ی شیمیایی نیست و با همین مواد طبیعی می‌توانید، لباس‌های خود را به آسان‌ترین، سریع‌ترین و سالم‌ترین روش ممکن سفید و تمیز نمایید.

جوش شیرین

لکه‌ی زنگ‌زدگی آهن

یکی از رایج‌ترین لکه‌هایی که بر روی لباس‌های سفید باقی می‌ماند، لکه‌ی زنگ‌زدگی آهن است که از تماس با برخی اشیای قدیمی به وجود می‌آید و از بین بردن آن کاری سخت و دشوار است. برای این کار کافی است مقداری آب‌لیمو و نمک روی لکه‌ی موردنظر بریزید و بعد صبر کنید که ترکیب موردنظر بر روی زنگ آهن تأثیر بگذارید. سپس لباستان را با آب سرد بشویید و از ریختن آب داغ بر روی آن خودداری نمایید.

زنگ زدگی

لکه‌های ناشی از عرق بدن

این نوع لکه که بیشتر در ناحیه‌ی زیر بغل لباس‌ها به چشم می‌خورد، یکی از رایج‌ترین و درعین‌حال آزاردهنده‌ترین لکه‌ها است. برای از بین بردن این لکه از ترکیب جوش‌شیرین و آب استفاده کنید. اما این بار مقدار آب را طوری تنظیم کنید که بعد از ترکیب شدن با جوش‌شیرین خمیری نرم به دست آید. حالا خمیر آماده‌شده را روی لکه بمالید و پارچه را به‌خوبی بسابید. بعدازاین کار کمی صبر کنید و سپس لباستان را در ماشین لباسشویی بشویید. توصیه می‌کنیم این کار را قبل از شستن تمام لباس‌های سفیدتان انجام دهید.

زیربغل

قرص آسپیرین

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، قرص آسپیرین یکی از کاربردی‌ترین سفیدکننده‌ها است و استفاده از آن برای سفید نگه‌داشتن لباس‌های سفید بسیار مفید و نتیجه‌بخش است. به این منظور 5 عدد قرص کامل آسپیرین را در مقداری آب حل کنید و لباس‌های خود را در درون این آب غوطه‌ور کنید تا به‌خوبی خیس بخورد. سپس لباس‌ها را از آب خارج کرده و درون لباسشویی بریزید. اما دقت کنید که لباس‌های رنگی را نمی‌توانید به همراه این لباس‌های خیس‌خورده در آب و آسپیرین بشویید و ممکن است این محلول باعث از بین رفتن رنگ لباس‌های رنگی شما شود.

آسپیرین

پیش از استفاده از تمام شوینده‌های طبیعی که نام بردیم، فراموش نکنید که باید برچسب راهنمای شستشوی هر لباس را مطالعه کنید و دما و دیگر دستورات لازم برای شستن هر یک از لباس‌ها را در نظر بگیرید. همچنین سعی کنید که لباس‌های سفید را همراه با دیگر لباس‌های سفید شسته و همراه با لباس‌های رنگی در درون ماشین لباسشویی نیندازید. علاوه بر تمام این‌ها هیچ‌وقت بیش‌ازحد ظرفیت ماشین‌های لباسشویی، درون آن‌ها را پر نکنید. این کار مانع از حرکت درست لباس‌ها در درون محفظه‌ی ماشین لباسشویی می‌شود و همین مسئله موجب می‌شود که برخی لکه‌ها به‌خوبی از بین نروند. اگر لباس‌ها به‌درستی بچرخند و با شوینده‌ها در تماس باشند، تمیز می‌شوند و لکه‌ای بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید