ساخت کاردستی در تعطیلات

کاردستی ها

همه‌ی ما این روزها دارای اوقات فراغت کافی در خانه‌هایمان هستیم و حتی بسیاری از ما به خاطر همین فراغت بیش‌ازحد، کسل شده‌ایم. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در این ایام انجام داد و از آن لذت بسیار برد، ساخت کاردستی است. کاردستی‌ها بعضاً بسیار ساده و آسان هستند و با استفاده از ابزار و اشیای موجود در خانه تهیه می‌شوند و بعضاً نیازمند داشتن ابزارهای تخصصی هستند. ساخت کاردستی نه‌تنها منجر به خلق اشیایی جدید در خانه‌ی شما می‌شود، بسیار لذت‌بخش است و ساعت‌های طولانی شمارا به خود مشغول می‌کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با ساخت کاردستی‌هایی ساده و کاربردی آشنا شده و از تعطیلات خود بیشترین لذت را ببرید.

کاردستی

ساخت حلقه‌ی آویز برای در خانه

شاید در بسیاری از فیلم‌های خارجی دیده باشید که حلقه‌ای از گل، برگ یا توپ‌های درخشان را از در خانه‌ی خود آویزان می‌کنند و بدین ترتیب ورودی خانه‌ی خود را به بهترین شکل می‌آرایند. شما به‌راحتی می‌توانید چنین حلقه‌هایی را با استفاده از اشیای زینتی و یا گل و گیاه موجود در اطرافتان درست کنید و درب خانه‌ی خود را زیباتر از قبل کنید.

حلقه ی گل

برای این کار یک سیم نسبتاً ضخیم را به‌صورت حلقه درآوردی و سپس با توجه به خلاقیت و ابتکار خود و همچنین بهره‌جویی از ابزار و اشیای موجود در اطرافتان، این حلقه‌ی سیمی را تزئین کنید تا درنهایت حلقه‌ای زیبا به وجود آید.

آویز در

ساخت تابلو از تخته‌ی کار

همه‌ی ما در منزل خود دارای تخته‌های کار هستیم که معمولا در آشپزخانه و به هنگام پخت غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تخته‌ها اشکال و ابعاد مختلفی دارند و بعضا بعد از مدت‌ها استفاده‌ی مداوم در آشپزخانه‌ها، دچار ترک‌خوردگی و درز و دالان می‌شوند. چنین تخته‌هایی از نظر بهداشتی مناسب استفاده نیستند و تخته‌های نو باید جایگزین آن‌ها شوند.

تخته ی کار

اما این بدان معنا نیست که این تخته‌ها کاربرد دیگری ندارند و مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. کافی است کمی رنگ و یک قلمو تهیه کنید و اگر در طراحی و نقاشی سررشته دارید، آن‌ها را به تابلویی زیبا برای آشپزخانه و یا اتاق خود تبدیل نمایید.

رنگ کردن تخته

ساخت گیفت‌های کوچک

نوروز بهانه ای برای دادن هدیه به دوستان و آشنایان است. حال تصور کنید که این هدایا به دست خود شما و با صرف وقت و انرژی از جانب شما تهیه شود. چنین هدیه‌ای ارزش دوچندان دارد و قطعاً اعضای خانواده‌ی شما را خوشحال‌تر می‌کند. پیشنهاد ما برای این روزها درست کردن قوطی‌های شکلات است. برای این کار می‌توانید از قوطی‌های شیشه‌ای موجود در منزل استفاده کنید و یا قوطی‌های موردنظر خود را خریداری نمایید و با استفاده از طناب‌های کنفی یا رنگی و چند قطعه شکلات، گیفت‌هایی متفاوت و جذاب تهیه نمایید.

گیفت

آویزهای بافتنی

شاید بسیاری از شما قلاب‌بافی بلد باشید و این روزها نحوه‌ی بهره‌برداری از این هنر خود را ندانید. اما یقیناً این روزها با انواع دریم کچرها آشنا هستید و می‌دانید که این آیتم‌های دکوراتیو طرفداران بسیار دارند و در بسیاری از خانه‌های خودنمایی می‌کنند.

دریم کچر

شما به‌راحتی و با خرید حلقه‌های مخصوص می‌توانید مجموعه‌ای از دریم کچرهای قلاب‌بافی شده را برای خانه‌ی خود تهیه کنید و اگر قلاب باقی بلد نیستید می‌توانید، این کار را با دیدن چند ویدیوی آموزشی فرابگیرید و ساخت این آیتم‌ها را آغاز کنید.

بافتنی

رنگ کردن سنگ‌ها

یکی از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارها در ایام تعطیلات، رنگ کردن سنگ‌های مختلف است. سنگ‌ها اشکال و اندازه‌های مختلفی دارند و شاید برخی از آن‌ها شبیه به آیتم‌هایی در زندگی حقیقی باشند. شما با استفاده از رنگ‌های مختلف می‌توانید به این سنگ‌ها جان ببخشید و از آن‌ها به‌عنوان سازه‌های دکوراتیو در قسمت‌های مختلف خانه استفاده کنید.

درست کردن جاقلمی

کافی است تعدادی مقوای استوانه‌ای که بعد از اتمام دستمال توالت باقی می‌ماند را جمع‌آوری کنید و با استفاده از آن‌ها برای خودتان جاقلمی درست کنید. این کار بهروش‌های مختلفی انجام می‌شود و کاملاً وابسته به میزان ابتکار و خلاقیت شما است. تعدادی از این استوانه‌ها را در کنار هم قرار دهید و اطراف آن‌ها را با استفاده از نخ‌های رنگی یا کاغذهای رنگی تزئین کنید و بدین ترتیب یک جای قلمی جدید خلق کنید.

جاقلمی

گلدان‌های کنفی

برای درست کردن گلدان‌های کنفی می‌توانید از نخ و یا پارچه‌های کنفی استفاده کنید و گلدان‌هایی با ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه کنید. برای این کار می‌توانید دور یک گلدان قدیمی را با کنف بپوشانید و به‌این‌ترتیب می‌توانید یک گلدان قدیمی و بی‌مصرف را به گلدانی شیک و زیبا تبدیل نمایید. همچنین می‌توانید از انواع بطری‌ها استفاده کنید و قسمت استوانه‌ای را از دهانه جدا کرده و کل آن را با کنف بپوشانید.

گلدان

همچنین می‌توانید این گلدان‌ها را با استفاده از برگ‌های درخت کاج و میوه‌ی کاج پرکنید و به‌این‌ترتیب گلدانی سبز و زیبا در گوشه‌ای از منزل خود داشته باشید.

کنف

موارد بالا تنها نمونه‌های ساده‌ای از چند کاردستی قابل تهیه در منزل بودند. اگر به این کار علاقه‌مند هستید می‌توانید در این خصوص تحقیقات کنید و با موارد متنوعی آشنا شوید و با توجه به سلیقه و نظر خود، کاردستی‌های مختلف درست کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید