روش‌های شستشو و نگه‌داری از کت‌وشلوارهای مردانه

مدل کت و شلوار

کت‌وشلوارهای مردانه یکی از گران‌قیمت‌ترین آیتم‌ها در کمد لباس آقایان هستند. کت‌وشلوار هر مرد نشان‌دهنده‌ی تیپ و استایل رسمی او است. بسیاری از آقایان نه‌تنها در مراسم خاص و رسمی که در محل کار خود نیز کت‌وشلوار را ترجیح می‌دهند و پوشیدن آن را نشانه‌ای از حرفه‌ای گری و تخصص می‌دانند. تمام این مسائل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا نگه‌داری و شستشوی کت‌وشلوارهای مردانه اهمیت بسیار یابد و به‌طور ویژه موردتوجه افراد قرار گیرد. در این بخش به معرفی چند روش مختلف برای شستشو و مراقبت از کت‌وشلوارها خواهیم پرداخت و شمارا با مهم‌ترین جنبه‌های نگه‌داری از این آیتم‌ها آشنا خواهیم نمود.

کت و شلوار

شستشوی کت‌وشلوار

استفاده از ماشین لباسشویی ممنوع!

هرگز برای شستشوی کت‌وشلوار از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. ماشین لباسشویی باعث می‌شود که درزها و دوخت مای کت‌وشلوار شما آسیب ببینند و بعضا شکل و حالت کلی خود را از دست بدهند. ممکن است شما تصور کنید که برنامه ای سبک با آب سرد و  تعداد دور محدود برای شستن کت‌وشلوارتان مناسب است، اما این تصور کاملاً اشتباه است و ممکن است یک اشتباه ساده باعث شود که ضرر بسیار زیادی کنید و کت‌وشلواری گران قیمت را از دست بدهید.

لباسشویی ممنوع

سپردن لباس به خشک‌شویی‌ها

یکی از بهترین راه‌کارهایی که برای شستشوی کت‌وشلوار مردانه پیشنهاد می‌شود، سپردن آن‌ها به خشک‌شویی‌ها است. در خشک‌شویی‌ها کت‌وشلوار شما با استفاده ابزار و تجهیزات حرفه‌ای و مخصوص و با درجه‌ی حرارت متناسب با جنس و بافت پارچه شسته می‌شود و هیچ‌گونه ریسک و خطری برای لباس شما وجود ندارد. از دیگر مزایای شستشوی کت‌وشلوار در خشک‌شویی‌ها، اتو شدن آن به‌صورت حرفه‌ای است. بدین ترتیب شما لباس خود را صاف و اتو شده تحویل می‌گیرد و بلافاصله بعد از تحویل می‌توانید، آن را بر تن کنید.

خشکشویی

شستشو در خانه

اول همه لازم است بدانید که کت‌وشلوارها بعد از هر بار پوشیده شدن، نیازمند شستشوی کامل در خشک‌شویی‌ها نیستند و معمولاً بعد سه، چهار باز پوشیده شدن باید شستشوی تمام و کمال شوند. اما شما می‌توانید بعد ازهرباب پوشیدن کت‌وشلوار، آن را در خانه تمیز کنید و جلوی کثیف شدن و بو گرفتن آن را بگیرید.

شستشو در خانه

درست کردن محلول آب و سرکه

برای این کار توصیه می‌کنیم که 1 قاشق سرکه را با 2 قاشق آب مخلوط‌کنید و خوب هم بزنید تا کاملاً در هم ادغام شوند. البته این مقدار کاملاً وابسته به مقدار کثیفی و سطح آلودگی روی کت‌وشلوار شما است. حال می‌توانید با استفاده از کی دستمال تمیز و محلول آب و سرکه‌ی سفید، لکه‌ها و کثیفی‌ها را از روی لباس تمیز کنید.

سرکه سفید

نحوه‌ی صحیح دستمال کشیدن بر روی کت‌وشلوار

سعی کنید دستمال را از بالا به پایین بکشید و با حرکات رفت و برگشتی دستمال بر روی پارچه، موجب چروک شدن آن نشوید. به‌این‌ترتیب می‌توانید هم لکه‌ها را از بین ببرید و هم صافی لباس را حفظ کنید. بعد از این کار کت‌وشلوار را از چوب‌رختی ترجیحا چوبی آویزان کنید و اجازه دهید که چند ساعت به همان حال باقی بماند تا کاملاً خشک شود و در معرض هوای آزاد قرار بگیرد و بوی سرکه کاملاً از بافت آن خارج شود.

استفاده از بخار شور

شاید برخی از شما در خانه بخار شور داشته باشید. با استفاده از بخار شور هم می‌توانید لباس خود را شستشو و صاف کنید. بخار شور را به لباس نزدیک کنید و از قسمت سرشانه رو به پایین بکشید. بخار شور را هرگز به لباس نچسبانید و در فاصله‌ی معینی از آن نگه‌دارید تا بافت پارچه در تماس با فشار بخارآب قرارگرفته و کاملاً تمیز و صاف شود.

بخارشوری

مراقبت و نگه‌داری از کت‌وشلوار

برس کشی

اگر می‌خواهید کت‌وشلوارتان طول عمر بیشتری داشته باشد و همیشه مثل روز اول نو و تازه به نظر برسد، آن را برس کشی کنید تا مو و پرزها اضافی از روی آن برداشته شوند و بافت پارچه کاملاً یکدست به نظر برسد. برای این کار باید از برس‌های مخصوص که زبر نیستند و موهای نرم‌تری دارند استفاده کنید تا هیچ خط و خطوطی بر روی لباستان باقی نماند و زیبایی خود را از دست ندهد.

برس کشیدن

جیب‌ها را خالی کنید

هیچ‌وقت چیزهای سنگین در جیب کت خود نگذارید. این کار باعث تغییر شکل دادن ناحیه‌ی جیب می‌شود و ظاهر کتتان را خراب می‌کند. همچنین گذاشتن اشیای تیز و سنگین در جیب کت ممکن است باعث پارگی آن شود. همواره برای آویزان کردن کت‌وشلوار از چوب‌رختی جیب‌های خود را خالی کنید. شلوار را به‌درستی تاکرده و همراه با کت از چوب‌رختی آویزان کنید و در فضای مناسب و بدون فشار دادن آن بین سایر لباس‌ها، آن را درون کمد بگذارید.

جیب کت

از کاور استفاده کنید

معمولاً تمام کت‌وشلوارها در کاوری پلاستیکی و بسیار مرغوب به فروش می‌رسند. بنابراین نیازی به خرید کاور مجزا برای نگهداری از کت‌وشلوار نیست. بعد از هر بار استفاده از کت‌وشلوار و تمیز کردن سطح آن،  کت‌وشلوارتان را در کاور پلاستیکی قرار دهید تا در تماس با اشیا و لوازم دیگر آسیب نبیند و در معرض کثیفی‌ها و آلودگی‌ها قرار نگیرد.

کاور کت و شلوار

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید