همه ما در خانه با این مشکل مواجه شدیم که بعضی از لکه‌ها را چگونه از بین ببریم و یا حلال آنها چیست؟ راهکار مامان‌ها در این شرایط فقط شست‌و شو معمولیست ولی این راه همیشه هم نتیجه مثبت به همراه ندارد و خیلی مواقع باعث تثبیت رنگ بر روی لباس میشود. ما تو این مقاله از واش ماش به نحوه پاک کردن سه لکه پرتکرار در خانه میپردازیم.

لکه لباس

لکه خون

لکه خون یکی از لکه هایی است که قطعا زباد با آن مواجه میشویم. ممکن است در اثر بی‌احتیاطی در کار با چاقو و یا با وسایل نوک‌تیز باعث جراحت در دستانتان شوید و یا افرادی که مرتبا دچار خونریزی بینی میشوند باید با نحوه پاک کردن آن آشنا باشند. بهترین حلال لکه خون، آب سرد است. اگر در اوایل لک شدن لباس آنرا با آب سرد بشویید، بلافاصله لک پاک میشود. فقط باید توجه داشته باشید که اشتباها با آب گرم سعی به پاک کردن آن نکنید زیرا لکه آب گرم باعث ماندگاری لکه خون بر روی لباس میشود. اگر لکه بر روی پارچه مبل ایجاد شد میتوانید در ابتدا لکه را با یک دستمال پاک کنید و سپس با یک تکه یک یخ بر روی قسمت آلوده کشیده و با دستمال تمیز پاک کنید. در صورتی که لکه خون قدیمی و خشک شده است و یا وسعت زیادی دارد استفاده از آب اکسیژنه نیز میتواند راه حل مناسبی برای پاک کردن آن باشد. اگر به آب اکسیژنه دسترسی نداشتید، سرکه سفید هم جایگزین مناسبی است. میتوانید بعد از این که از پاک شدن لکه مطمئن شدید، لباس را به درون ماشین‌لباسشویی بیندازید و با آفتاب خشک کنید.

لکه خون روی لباس
از بین بردن لکه خون

لکه رنگ

حتما شما هم تجربه رنگ کردن منزلتان را دارید و یا زمانهایی که به نقاشی علاقه‌مند میشوید و بساط رنگهایتان را در اتاق پهن می‌کنید. در این مواقع باید آماده باشید که بعد از آن در قسمت‌های مختلف اتاق آثاری از لکه‌های رنگ به جا مانده را پیدا کنید. در این مواقع اولین کار شناسایی ماهیت لکه رنگ است. این که رنگ شما روغنی بوده‌است و یا پلاستیک در نحوه لکه‌بری آن تاثیر دارد. البته که توصیه میشود قبل از شروع به کار با رنگ ،محیط و اجسام اطراف را با پلاستیک بپوشانید تا وسایلتان محفوظ بماند.

لکه رنگ

رنگ روغن

برای پاک کردن رنگ روغن از سطوح بهتر است اول با کاردک رنگ را از سطح مورد نظر بتراشید و در صورت باقی‌ماندن آن میتوانید پارچه‌ای را به تونر فوری آغشته کنید و باقیمانده‌های لکه را پاک کنید. برای لکه رنگ روغن روی لباس هم میتوانید ابتدا رنگ را با پارچه پاک کنید تا پخش نشود و بعد همان قسمت را با تونر فوری بشویید. از آنجایی که تونر بوی تندی بر روی لباس باقی میگذارد توصیه ما به شما این است که بعد از شستشو در ماشین‌لباسشویی حتما لباس را با نور طبیعی خورشید خشک کنید تا بوی نامطبوع تونر از بین برود.

لکه رنگ روغن

رنگ پلاستیک

حلال رنگ پلاستیک، آب است. اگر رنگ شما بر روی سطح سرامیک پاشیده شده است به راحتی میتوانید با مقداری آب سرد آنرا پاک کنید.

نکته ای که باید توجه داشته باشید لکه رنگ بر روی چرم است. از آنجایی که چرم بسیار حساس هستند استفاده از تونر بر روی آن باعث آسیب به بافت چرم میشود. توصیه میشود از الکل رقیق شده به جای تونر استفاده کنید.

لکه رنگ پلاستیک

زنگ‌زدگی آهن

یکی از لکه‌های مقاوم، لکه زنگ زدگی آهن بر روی لباس است. لکه زنگ آهن به راحتی در آب حل نمیشود و علاقه دارد بر روی لباس باقی بماند. برای پاکسازی این لکه از روی لباسهایتان بهتر است آن را به آب‌لیمو آغشته کنید و نمک روی آن بپاشید و زمان دهید تا کاملا لکه از بین برود.

راهی دیگر استفاده از محلول آب گرم و پودر تارتار بر روی لکه است. پودر تارتار که به اشتباه به آن کرم تارتار گفته میشود، پودری است سفید و لطیف و بی‌بو که از میوه انگور به دست می‌آید و به عنوان اسید خوراکی در مواد خوراکی استفاده میشود. البته توصیه میکنیم اگر پارچه لباستان ابریشمی و حریر و با پارچه‌ای ظریف است از ضد لکه‌های کارخانه‌ای که در بازار است استفاده کنید تا از نتیجه آن مطمئن باشید و لباس شما آسیبی نبیند.

لکه بری لباس

تمامی لکه‌هایی که به دلایل مختلف بر روی سطوح و یا لباس شما ایجاد میشوند، حلال منحصر به فردی دارند. اولین کار این است که ماهیت لکه ایجاد شده برای شما مشخص شود و سپس اقدام به پاکسازی آن کنید. از انداختن بلافاصله به درون ماشین لباسشویی جدا خودداری کنید زیرا ممکن است لکه را کاملا تثبیت کنید. اگر شک داردی که حلال خانگی درستی را انتخاب کرده‌اید بهتر است ریسک نکنید. یکی از بهترین کارها سپردن لباس لک شده به خشکشویی مطمئن است. خشکشویی آنلاین واش ماش در هر زمان که شما بخواهید لباستان را تحویل بگیرید. کادر مجرب و حرفه‌ای واش ماش با شناخت اصولی مواد بدون آسیب به لباس شما، آنرا تمیز و پاکیزه به شما بر‌میگردانند. برای این کار میتونید از طریق اپلیکیشن واش ماش و یا بصورت آنلاین درخواست خشکشویی رو ثبت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید