از بین بردن لکه‌ آب از سطوح چوبی

سطوح چوبی
از بین بردن لکه آب روی میز

تاکنون پیش‌آمده که لیوان و یا ظرف خیسی را بر روی سطحی چوبی باقی بگذارید و بعد از چند ساعت ببینید که لکه‌ آب بر روی سطح موردنظر باقی مانده؟ این مسئله امری طبیعی در تمام خانه‌ها است و در اکثر آشپزخانه‌ها و بعضاً سرویس‌های بهداشتی دیده می‌شود. اگر شما هم جزء کسانی هستید که از لکه‌ آب بر روی سطوح چوبی رنج می‌برید و از بین بردن آن برایتان سخت و دشوار است، این مقاله را مطالعه کنید و با استفاده از نکات زیر تمام سطوح چوبی خانه را تمیز و درخشان کنید.

لکه آب روی میز

لکه‌ آب چطور به وجود می‌آید؟

لکه‌ی آب لکه‌ای متداول و فراگیر در اکثر خانه‌ها است. این لکه ممکن است در اثر گذاشتن بطری آب بر روی سطح موردنظر و یا عرق کردن بدنه‌ی ظروف به وجود آید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات افراد پاک نکردن چنین لکه‌های بلافاصله بعد از مشاهده است. اگر لکه‌های آب را بلافاصله بعد از اینکه بر روی سطح موردنظر به وجود آمدند، پاک‌کنید اثر کمتری از آن‌ها باقی می‌ماند.

لکه آب روی چوب

اکثر افراد اجازه می‌دهند که لکه‌ آب قدیمی‌ شود و بعد از آنکه کاملاً آزار دهنده و زشت شوند، به فکر از بین بردن آن‌ها می‌افتند. بنابراین توصیه می‌کنیم که هرچه زودتر به فکر از بین بردن هر نوع لکه‌ای باشید و بدانید هرچه زودتر اقدام کنید به نتیجه‌ی بهتری می‌رسید.

از بین بردن لکه آب روی چوب

از بین بردن لکه آب با جوش‌شیرین

حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که ما جوش‌شیرین را برای از بین بردن بسیاری از لکه‌ها پیشنهاد داده‌ایم. جوش‌شیرین یکی از بهترین پاک‌کننده‌های طبیعی و بی‌خطر است که به شما کمک می‌کند خانه‌ی خود را تمیز نگه دارید. همچنین در عین‌ حال هیچ آسیبی نیز به‌ سلامتی خود نزید. برای از بین بردن لکه‌ آب بر روی سطوح چوبی نیز می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده کنید.

از بین بردن لکه آب با جوش شیرین

برای این کار یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با یک قاشق مرباخوری آب ترکیب کنید تا ماده‌ای خمیری شکل به وجود آید. حال با استفاده از حرکات دایره‌ای و دورانی این خمیر را بر روی لکه بمالید تا کاملاً ناپدید شود و اثری از لکه آب بر روی سطح مورد نظرتان باقی نماند.

از بین بردن لکه آب با نمک

اگر به جوش‌شیرین دسترسی نداشتید می‌توانید از نمک استفاده کنید. یک قاشق مرباخوری نمک را با چند قطره آب ترکیب کنید و ماده‌ی خمیری به وجود آمده را که البته خمیری یکنواخت و یکدست نیست؛ با استفاده از یک‌تکه اسفنج یا پارچه، بر روی لکه‌ آب بمالید. به‌این‌ترتیب لکه‌هایی که در اثر عرق کردن بدنه‌ی ظروف مختلف بر روی سطوح چوبی ایجاد شده‌اند به‌ راحتی از بین می‌روند و سطوح چوبی زیبایی و درخشندگی خود را حفظ می‌کنند.

از بین بردن لکه آب با نمک

از بین بردن لکه آب با وازلین

اگر برای از بین بردن لکه‌ آب از روی سطوح چوبی، زمان کافی ندارید و یا حوصله‌ی سابیدن این لکه‌ها بانمک و جوش‌شیرین را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از وازلین استفاده کنید. کافی است کمی وازلین بر روی لکه‌ آب مورد نظر بمالید و به مدت هشت ساعت صبر کنید. سپس وازلین را پاک‌کرده و خودتان ببینید که دیگر اثری از لکه‌ آب باقی نمانده است.

از بین بردن لکه آب با وازلین

از بین بردن لکه آب با خمیردندان

خمیردندان نه‌ تنها دندان‌های ما را تمیز می‌کند، بلکه قابلیت‌های دیگری نیز دارد که در خانه‌داری به کار گرفته می‌شوند. یکی از این قابلیت‌ها از بین بردن لکه‌ آب از روی سطوح چوبی مختلف است.

از بین بردن لکه آب با خمیر دندان

 برای این کار کمی خمیردندان معمولی و غیر ژلی را با استفاده از یکپارچه‌ی خشک بر روی سطح موردنظر بمالید. پس از چند دقیقه آن را با دستمالی خیس و نمدار پاک‌ کنید. به‌ این‌ ترتیب می‌توانید لکه‌ آب را به‌راحتی از بین ببرید و به تمیزی مورد نظر دست پیدا کنید.

استفاده از روغن‌زیتون و سرکه

اگر فکر می‌کنید که روغن‌زیتون و سرکه فقط برای سالاد مورداستفاده قرار می‌گیرند سخت در اشتباهید! با استفاده از ترکیب روغن‌زیتون و سرکه می‌توانید از پس لکه‌های زشت آب برآمده و آن‌ها را کاملاً از بین ببرید.

برای این کار، ترکیب روغن‌زیتون و سرکه را با دستمالی نرم و لطیف بر روی سطح مورد نظر بمالید و بعد از چند دقیقه آن را با دستمال خشک پاک‌ کنید.

از بین بردن لکه آب با سرکه و روغن زیتون

استفاده از واکس ماشین

آخرین راه‌حل استفاده از واکس ماشین است. این راه‌حل شاید کمی عجیب به نظر برسد اما نتیجه‌ای ایدئال دارد. برای استفاده از واکس ماشین به‌منظور از بین بردن لکه‌ آب از روی سطوح چوبی می‌توانید کمی واکس ماشین را بر روی سطح موردنظر بمالید.

از یک‌تکه پارچه استفاده کنید و با حرکات دورانی واکس را بر روی لکه بمالید تا کاملاً لکه را در خود حل کند و اثری از آن دیده نشود. سپس چند دقیقه صبر کنید و با استفاده از یک دستمال خشک تمام واکس را بردارید و ببینید که اثری از لکه‌های باقی نمانده است.

از بین بردن لکه آب با واکس ماشین

با استفاده از نکات بالا می‌توانید کانتر آشپزخانه، کمدها و کابینت‌های چوبی، پاتختی‌ها و بسیاری از سطوح دیگر را از لکه آب پاک کنید.

تمامی این مواد برای سلامتی انسان بی‌خطر هستند و کم‌ترین آسیب را به شما وارد می‌کنند. پس با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید