نکات طلایی در شستشوی لباس و تا کردن آن‌ها

تا کردن لباس ها

شستشوی لباس‌ها، اتو کشیدن بعضی از آن‌ها بعد از شستشو، تا کردن و چیدن آن‌ها در سر جای خودشان، مسئله‌ای زمان‌بر است و اکثر افراد در دنیای پرسرعت امروز، زمان کافی برای انجام تمام این کارها را ندارند. در این میان رعایت نکاتی ساده و کاربردی به شما کمک می‌کند که شستشوی لباس‌ها را به آسان‌ترین شکل ممکن انجام دهید و تا جایی که ممکن است از چروک شدن آن‌ها جلوگیری کنید. در این مقاله با ما همراه باشید و با رعایت چند نکته‌ی کوچک، به بهترین نتیجه‌ی ممکن در شستشوی لباس دست پیدا کنید.

مرتب کردن لباس ها

شستشوی لباس‌ها با آب سرد

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های خانه‌داری، اتوکشیده لباس‌های شسته شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، هرچه دمای آب به هنگام شستشوی لباس بالاتر باشد، چین‌وچروک‌های ایجادشده بر روی لباس نیز بیشتر می‌شوند. برای جلوگیری از این حالت سعی کنید لباس‌های خود را با آب سرد بشورید. تجربه نشان داده است که استفاده از آب سرد هم موجب از بین رفتن لکه‌ها می‌شود و هم باعث می‌شود که لباستان صاف‌تر از ماشین لباسشویی خارج شود.

شستشو لباس ها

لباس‌ها را بلافاصله از ماشین لباسشویی خارج کنید

اکثر ما صبر می‌کنیم که لباس‌ها کمی سرد شوند تا آن‌ها را از ماشین لباسشویی و یا خشک‌کن خارج کنیم. اگر لباس‌هایتان را با آب گرم شستشو کرده و باید در فضای باز پهن کنید تا خشک شوند، درنگ نکنید و این کار را بلافاصله بعد از اتمام کار لباسشویی انجام دهید.

لباس های شسته شده

اگر لباس‌هایتان در خشک‌کن خشک می‌شوند، بازهم بلافاصله آن‌ها را از خشک‌کن خارج کنید. لباس‌هایی که باید آویزان شوند را سریعاً آویزان کرده و تا کردنی‌ها را تا نمایید. این را به خاطر داشته باشید که لباس‌ها در حین سرد شدن چروک می‌شوند.

جدا کردن سبد لباس اعضای خانواده

یکی از راه‌کارهایی که به ما کمک می‌کند، زمان کمتری را صرف مرتب کردن لباس‌ها و جدا کردن آن‌ها بعد از شستشو کنیم، جدا کردن سبد لباس‌های کثیف اعضای خانواده است. کافی است به هرکسی یک سبد لباس جداگانه اختصاص بدهیم تا لباس‌های کثیف خود را داخل آن سبد جمع‌آوری کند. بدین ترتیب هر فردی لباس‌های خودش را جداگانه شستشو می‌کند و در پایان کار مستقیم آن‌ها را به اتاقش انتقال می‌دهد.

سبد لباس جدا کردن لباس خانواده

استفاده از آویز در اتاق‌ها

بهتر است همیشه داخل کمد یا پشت در اتاقتان از آویزهای لباس استفاده کنید تا لباس‌ها روی زمین و روی تخت و صندلی پخش نشوند. استفاده از آویز باعث می‌شود که لباس‌های شما چروک نشوند و بعضاً با قرار گرفتن در معرض هوای تازه، نیاز به شستشوی مجدد نداشته باشند و قابل پوشیدن گردند.

رخت آویز بری شستشو لباس ها

جدا کردن لباس‌ها بر اساس نوعشان

از دیگر راهکارهایی که به شما کمک می‌کند، زمان کم‌تری را صرف تا کردن و مرتب کردن لباس‌ها کنید، جدا کردن لباس‌ها بر اساس نوعشان است. برای مثال اگر می‌خواهید لباس بشورید، همه‌ی بلوزها را باهم و همه‌ی شلوارهای را باهم در ماشین لباسشویی قرار دهید و شستشو کنید. بدین ترتیب می‌توانید همه‌ی لباس‌ها را به یک مدل و با سرعت بسیار زیادی تا کنید و بانظم و ترتیب در جای خود قرار دهید.

جدا کردن لباس قبل از شستشو لباس ها

استفاده از ابزارهای مخصوص تا کردن

کافی است سری به بازار بزنید و ببینید که ابزارهای زیادی برای تا کردن لباس‌ها تولیدشده است. با خرید آن‌ها می‌توانید تمام بلوزها، شلوارها و دیگر لباس‌های خود را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای و همچون بوتیک‌ها تا کنید و هم به نتیجه‌ی مطلوب دست پیداکرده و هم در زمان خود، صرفه‌جویی بسیار کنید.

تا کردن لباس بعد از شستشو لباس ها

لباس‌هایتان را به‌صورت عمودی در کمد قرار دهید

اکثر ما لباس‌هایمان را به‌صورت افقی روی‌هم قرار می‌دهیم. این کار باعث می‌شود که برخی لباس‌ها را نبینیم و در حین انتخاب لباس دچار مشکل شویم. همچنین ممکن است برداشتن یک لباس از لایه‌های زیرین باعث شود که نظم و ترتیب سایر لباس‌ها بر هم بخورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که لباس‌ها را به‌صورت عمودی در کنار هم قرار دهید تا همه‌ی لباس‌ها همیشه جلوی چشمتان بوده و هم برداشتنشان ساده و آسان باشد.

عمودی گذاشتن لباس ها پس از شستشو لباس ها

استفاده از چوب‌رختی

حتماً شما هم جز کسانی هستید که لباس‌هایتان را برای آویزان کردن از چوب‌رختی گزینش می‌کنید و فقط لباس‌های رسمی و مجلسی خود را از چوب‌رختی آویزان می‌کنید. بدین ترتیب باقی لباس‌ها همچون تی‌شرت‌ها،لباس‌های خانه، پلیورها و غیره راهی کشوها می‌شوند و باید تاشوند.

چوب رختی برای مرتب کردن لباس های شسته شده

حال ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر زمان کافی برای تا کردن و مرتب کردن لباس‌های خود ندارید، از تمام فضا کمدتان استفاده کنید و اکثر لباس‌هایتان را از چوب‌رختی استفاده کنید.

آویزان کردن لباس های شسته شده

تمام نکات بالا به شما کمک می‌کند که زمان کم‌تری را صرف شستشو، اتوکشی و تا کردن و مرتب کردن لباس‌ها کنید و همیشه لباس‌هایی شسته، صاف و اتو شده برای پوشیدن داشته باشید. البته بعضاً برخی لباس‌ها نیازمند توجه ویژه هستند و بهتر است قبل از آویزان شدن در کمد یا تا شدن و قرار گرفتن در کشوها اتو شوند. همیشه سعی کنید لباس‌های رسمی و مجلسی هود را از لباس‌های راحتی و لباس‌های خانه جدا کرده و از قاطی شدن لباس‌ها باهم جلوگیری کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید