از بین بردن لکه‌ی کرم پودر

انواع کرم پودر

لکه‌ی کرم پودر یکی از رایج‌ترین لکه‌ها در بین خانم‌ها است. اغلب آن‌ها بعد از آرایش صورت و استفاده از کرم پودر، لباس خود را عوض می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود که یقه‌ی لباس آن‌ها به‌راحتی با صورتشان تماس پیدا کند و لکه‌ی کرم پودر بر روی آن‌ها باقی بماند. البته این لکه تنها منحصر به خانم‌ها نیست و چه‌بسا آقایانی که در اثر برخورد آستین و یا سرشانه لباسشان با صورت خانم‌ها، با این لکه مواجه می‌شوند. در این مقاله به معرفی 3 روش ساده و آسان برای از بین بردن لکه‌های کرم پودر خواهیم پرداخت و شمارا با بهترین شوینده‌ها برای از بین بردن این لکه آشنا خواهیم نمود.

کرم پودر

از بین بردن لکه‌ی کرم پودرهای فاقد چربی

قبل از این‌که بخواهید لکه‌ی کرم پودر موردنظر را از بین ببرید، باید بدانید که آیا دارای چربی و یا فاقد آن است. اگر کرم پودر شما فاقد چربی است می‌توانید برای از بین بردن لکه‌ی آن از فوم اصلاح آقایان استفاده کنید. به این منظور روی لکه را به‌طور کامل با فوم اصلاح بپوشانید و اجازه دهید که فوم اصلاح چند دقیقه به همان صورت باقی بماند.

لکه ی کرم پودر

سپس با انگشت فوم اصلاح را روی لکه فشار دهید و حسابی بمالید تا لکه‌ی موردنظر از بین برود. در این مرحله برای محکم‌کاری می‌توانید از کمی الکل استفاده کنید و فوم اصلاح و الکل را باهم روی لکه بمالید. حال لباس موردنظر را با آب سرد آبکشی کنید و اگر لکه باقی‌مانده بود، تمام این مراحل را یک‌بار دیگر با آب گرم تکرار کنید. بعد از آبکشی یک حوله‌ی خشک را بر روی لکه فشار دهید تا آب اضافه‌ی آن را به خود جذب کند و اگر لکه به‌طور کامل از بین رفته بود، کل لباس را در ماشین لباسشویی شست‌وشو کنید.

فوم صلاح

از بین بردن لکه‌ی کرم پودرهای دارای چربی

اگر کرم پودر شما بر پایه‌ی چربی ساخته شده است، اوضاع کمی متفاوت است و باید از مواد دیگری برای از بین بردن لکه استفاده کنید. ابتدا روی لکه را خیس کنید و سپس چند قطره صابون مایع و یا مایع ظرف‌شویی روی آن بریزید. حال با استفاده از یک قطعه اسفنج خیس روی لکه را بسابید تا شوینده کاملاً در پارچه نفوذ کند و با کرم پودر ترکیب شود.

کرم پودر مایع

بعد از انجام این کار، یک حوله‌ی تمیز و خشم را روی لکه گذاشته و فشار دهید تا رطوبت آن به‌طور کامل جذب شود. محل لکه را با آب سرد آبکشی کنید. کمی مایع شوینده‌ی لباس روی محل لکه بریزید و حالا لباس  موردنظر را در ماشین لباسشویی شست‌وشو کنید.

کرم پودرها

از بین بردن لکه‌ی کرم پودرهای پودری

اگر لباس شما به لوازم‌آرایشی پودری آغشته شد، در درجه‌ی اول مراقب باشید که پودر موردنظر روی لباس شما پخش نشود و جاهای بیشتری را لکه نکند. برای از بین بردن لکه‌ی گرم پودرهای پودری، ابتدا سعی کنید که با استفاده از باد سشوار، پودرهای اضافی را از بین ببرید.  وقتی تمام ذرات اضافه‌ی کرم‌پودر از روی لباس شما پاک شد، روی لکه چند قطره مایع ظرف‌شویی بریزید و محل لکه را با استفاده از اسفنجی تمیز و نمدار، پاک‌کنید و سعی کنید که لکه را از بین ببرید.

کرم پودر پودری

حال با استفاده از یک قطعه حوله‌ی خشک و تمیز، همان‌طور که در نمونه‌های قبلی اشاره کردیم، آب اضافه‌ی لباس را خشک‌کنید. بعد از این مرحله می‌توانید لباس را طبق معمول در ماشین لباسشویی قرار داده و با برنامه‌ی مناسب، آن را شست‌وشو دهید.

براش

نکته‌ی مهم در از بین بردن لکه‌ی کرم پودر

مهم‌ترین نکته در از بین بردن لکه‌ی کرم پودر و هر نوع لکه‌ی دیگر، جلوگیری از انتشار آن در مرحله‌ی اول است. بسیاری از افراد، برای از بین بردن لکه‌ی لباس عجول هستند و بدون لکه‌گیری اولیه، لباس را در ماشین لباسشویی قرار می‌دهند. درصورتی‌که این کار اشتباه است و ممکن است لکه در بافت پارچه پخش شود و قسمت بیشتری را لکه کند.

لکه گیری

درصورتی‌که لکه‌گیری اولیه از پخش شدن لکه در لباس جلوگیری می‌کند و احتمال از بین رفتن لکه به‌طور کامل را بیشتر و بیشتر می‌کند. به همین دلیل همواره توصیه می‌کنیم که لکه‌های برجسته‌ی لباس را پیش از شست‌وشو در ماشین لباسشویی، از بین ببرید و بعد کل لباس را بشورید. بعضاً ممکن است لکه‌ی موردنظر بسیار کوچک به نظر برسد، اما یک لکه‌ی کوچک نیز اگر از بین نرود می‌تواند، یک لباس را غیرقابل استفاده کند.

شست وشو

انتخاب برنامه‌ی مناسب در ماشین لباسشویی

نکته‌ی بعدی که باید به آن توجه کنید، انتخاب برنامه‌ی مناسب برای شست و شوی لباس است. برای مثال برخی لکه‌ها با آب گرم تثبیت می‌شوند و بهتر است با آب سرد شسته شوند. به همین دلیل انتخاب برنامه‌ی شست و شوی لباس بعد از لکه‌گیری اولیه نیز بسیار حائز اهمیت است. با رعایت تمام نکات بالا، به بهترین نتیجه‌ی ممکن دست خواهید یافت و هیچ‌کدام از لباس‌هایتان را در اثر لکه‌های ماندگار کرم پودر و لوازم‌آرایشی دیگر، از دست نخواهید داد.

لباسشویی

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید