اصول نگه‌داری از پوتین‌های زمستانی

کفش زمستانی

پوتین‌های زمستانی یکی از پرکاربردترین کفش‌ها در فصل زمستان هستند و این امکان را برای ما فراهم می‌کنند تا در برف و باران و سرمای شدید، از پاهای خود محافظت کنیم و از خیس شدن آن‌ها جلوگیری نماییم. دراین‌بین آنچه در کنار استفاده از پوتین‌های زمستانی اهمیت دارد، مراقبت و نگه‌داری از این کفش‌ها است. چراکه این کفش‌ها تنها در فصل زمستان و تعداد ماه‌های کمی مورداستفاده قرار می‌گیرند و اگر از آن‌ها به‌خوبی مراقبت کنیم تا سالیان سال مورداستفاده قرار می‌گیرند.

یکی از دلایلی مراقبت ویژه از پوتین‌های زمستانی

پوتین‌های زمستانی معمولاً گران‌تر از سایر کفش‌ها هستند و رعایت اصول نگهداری از آن‌ها باعث می‌شود که ما هرسال از پرداخت مقدار قابل‌توجهی هزینه برای خرید کفش معاف شویم و بتوانیم آن پول را صرف کارهای دیگری نماییم. با ما همراه باشید تا با نحوه‌ی نگهداری از پوتین‌های زمستانی مختلف آشنا شوید و به‌راحتی بتوانید از کفش‌های خود در فصل زمستان نگه‌داری کنید.

پوتین هی زمستانی

اصول نگه‌داری از پوتین‌های چرم

اگر پوتین‌های زمستانی شما چرم است و در پی نگه‌داری از آن‌ها برای سال‌های آتی هستید، مراحل زیر را دنبال کنید:

در درجه‌ی اول لازم است پوتین خود را تمیز نگه‌دارید. تمیزی و پاکیزگی پوتین‌های چرم به دو صورت انجام می‌شود. اولی بعد از هر بار استفاده از پوتین و به‌صورت سطحی است. اما تمیزی اصلی هر 1 یا 2 دو ماه یک‌بار صورت می‌گیرد. برای این نوع تمیزی از انواع اسپری‌ها یا صابون‌های کرم‌های مخصوص تمیز کردن چرم استفاده کنید و تمام سطح بیرونی پوتین خود را با دستمالی مناسب برای این کار پاک‌کنید.

مراقبت از پوتین

در گام بعدی و بعد از نظافت اساسی پوتین‌های چرمتان، آن‌ها را به‌وسیله‌ی واکس یا روغن مخصوص چرم، چرب نمایید و بعدازآن با استفاده از اسپری‌های مخصوص ضدآب چرم، روی سطح چرب پوتین را بپوشانید. بدین ترتیب با خاطری آسوده می‌توانید از پوتین‌های زمستانی چرم خود نگه‌داری کنید و سال‌های طولانی آن‌ها را مورداستفاده قرار دهید.

نگه داری از پوتین چرم

اصول نگه‌داری از پوتین‌های جیر و نابوک

نگه‌داری از پوتین‌های جیر و نابوک کمی راحت از پوتین‌های چرم است. تنها چیزی که باید در مورد این پوتین‌ها رعایت کنید، سرعت عمل داشتن در از بین بردن لکه‌های ایجادشده است. پیشنهاد می‌کنیم پوتین جیر و یا نابوکتان را بلافاصله بعد از استفاده و ایجاد لکه‌های جدید روی آن، تمیز کنید و هرگز اجازه ندهید که این لکه‌ها قدیمی‌شوند. برای این کار به یک براش برای پاک کردن گردوخاک و همچنین پاک‌کننده‌‌های مخصوص سطوح جیر نیازمندید. این پاک‌کننده‌ها بدون آسیب به سطح جیز یا نابوک لکه‌ها را از بین می‌برند و طول عمر کفش شما را بیشتر می‌کنند.

پوتین جیر

در مورد پوتین‌های جیر و نابوک هرگز از آب خالص استفاده نکنید و لکه‌ها را به کمک آب از بین نبرید. استفاده از آب برای از بین بردن لکه‌های روی سطح جیر یا نابوک باعث از بین رفتن بافت آن می‌شود و احتمال پارگی و آسیب دیدن پوتین شما را بیشتر می‌کند. کافی است سری به بازار بزنید و از انواع پاک‌کننده‌های مخصوص جیر و نابوک دیدن کنید. بعضی از این پاک‌کننده‌ها ژل هستند و به‌راحتی با یک‌تکه حوله یا براش مورداستفاده قرار می‌گیرند.

پوتین نابوک

پوتین‌های تولیدشده از پارچه‌های مصنوعی همچون نایلون

شاید این نوع پوتین‌ها برایتان کمی ناآشنا باشند، اما کافی است به پوتین‌های کوهنوردی رجوع کنید و یا این نوع پوتین‌ها بیشتر آشنا شوید. این پوتین‌ها دارای انواع مختلف هستند. بعضی از آن‌ها برای ورزش‌های کوهستانی مورداستفاده قرار می‌گیرند، اما بعضی دیگر نیز برای پیاده‌روی و مصارف غیرورزشی به کار گرفته می‌شوند و مدل‌های مختلفی دارند.

پوتین نایلونی

مراقبت و نگهداری از این نوع پوتین‌های زمستانی آسان‌تر از سایر مدل‌ها است. چراکه این پوتین‌ها به هیچ پاک‌کننده‌ی خاصی نیاز ندارند و به‌راحتی با آب و صابون یا هر شوینده‌ی معمولی تمیز می‌شوند.

پوتین های زمستانی

نکات ضروری در مورد نگه‌داری از پوتین‌های زمستانی

  • تمام مراحل ذکرشده را در تمام طول سال و تا فرا رسیدن زمستان بعدی تکرار کنید و پوتین‌های زمستانیتان را به حال خود رها نکنید.
  • هرگز روی لکه‌های را با روغن و یا واکس رنگی نپوشانید. این کار فقط و فقط روی لکه را به‌صورت موقت می‌پوشاند و هرگز آن را از بین نمی‌برد.
  • همیشه پیش از آن‌که به فکر تعمیر باشید، برای پیشگیری از بروز مشکلات تلاش کنید. همیشه پیشگیری بهتر و مؤثرتر از برطرف کردن مشکلات و آسیب‌ها به وجود آمده است.
  • در پایان زمستان پوتین‌های زمستانی خود را با دقت فراوان وارسی کنید و اگر نیاز به تعمیر دارند، آن‌ها را تعمیر کنید. پاشنه‌ها را کنترل کنید، کناره‌های پوتین‌ها را موردبررسی قرار بدید و تمام نواقص احتمالی را از بین ببرید.
پوتین

بعد از انجام تمام مراحل فوق، پوتین‌های زمستانی خود را به‌خوبی بسته‌بندی کرده و در دمای مناسب قرار دهید. بهتر است پوتین‌ها را در جای سرد قرار ندهید و آن‌ها را در کمد اتاقتان و در دمای معمولی نگهداری کنید. به‌این‌ترتیب پوتین‌های زمستانی شما طول عمر بیشتری خواهند داشت و سال‌های طولانی‌تری مورداستفاده‌ی شما قرار خواهند گرفت. این مسئله باعث به شما کمک می‌کند که هزینه‌ی خرید پوتین برای هر زمستان را صرف خرید اقلام دیگری کنید و به‌راحتی بتوانید دیگر نیازهای این فصل را برطرف نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید