کاپشن‌ها را به کمد برگردانیم

کاپشن زرد

کاپشن‌ها جزء آیتم‌هایی هستند که معمولاً 3 تا 4 ماه مورداستفاده قرار می‌گیرند و معمولاً خیلی دیربه‌دیر شستشو می‌شوند. حالا که به انتهای فصل اسفند نزدیک شده و شاهد گرم‌تر شدن هوا در بسیاری از نقاط کشور هستیم، کم‌کم وقت آن رسیده که کاپشن‌ها را به بخش‌های انتهایی کمد منتقل کرده و یا به‌طور کل از چرخه‌ی مصرف خارج کنیم. اما قبل از این کار لازم است، کاپشن‌ها را کاملاً تمیز کنیم تا سال آینده نیز قابل‌استفاده باشند و بدون هیچ آسیبی در گوشه‌ی کمد باقی بمانند.

زمستانی

اقدامات پیش از شستشو

قبل از شستشوی کاپشن، حتماً برچسب اطلاعات آن را بخوانید. این برچسب تمام اطلاعات لازم در خصوص شستشوی کاپشن را در اختیارتان قرار می‌دهد. مثلاً ممکن است به شما بگوید که کاپشنتان را با دست شستشو کنید و یا برنامه‌ی مناسب برای شستشوی ماشینی را در اختیارتان قرار دهد. همچنین ممکن است روی آن درج‌شده باشد که کاپشن را برای شستشو به خشک‌شویی‌ها بسپارید و هرگز آن را در خانه نشویید. بعد از به دست آوردن اطلاعات لازم می‌توانید نسبت به شستشوی کاپشنتان اقدام کنید و قدم‌به‌قدم مراحل زیر را پیاده‌سازی نمایید.

شستن کاپشن

کنترل بخش‌های مختلف کاپشن

معمولاً لباس‌ها وقتی خیس و مرطوب می‌شوند، آسیب‌پذیرترند و امکان پارگی بخش‌های مختلف آن‌ها بیشتر است. به همین دلیل قبل از شروع پروسه‌ی شستشو توصیه می‌کنیم که به نکات زیر توجه کنید:

زیپ  قسمت‌های مختلف کاپشن را کاملاً ببندید

جیب‌های کاپشنتان را کنترل کنید و تمام وسایل اضافی را خارج نمایید

دکمه‌ها را ببندید

تمام حلقه‌ها، بندها و آیتم‌های باز را ببندید

حالا کاپشن شما آماده‌ی شستشو است و می‌توانید وارد مرحله‌ی بعدی شوید.

کاپشن

آلودگی‌های اضافی را از بین ببرید

در درجه‌ی اول لازم است کثیفی‌ها و گل‌ولای موجود روی کاپشن‌ها را، در صورت وجود از بین ببرید. برای این کار از دستمالی خشک و تمیز استفاده کنید و به کمک آن تمام آلودگی‌های روی سطح کاپشن را از بین ببرید. مثلاً ممکن است روی کاپشن گلی شده باشد یا مثلاً ذرات غذا به آن چسبیده باشند. اگر این کثیفی‌ها را قبل از شستشو برطرف کنید، شستشوی کاپشن بسیار سریع‌تر و آسان‌تر انجام می‌شود و روی‌هم‌رفته نتیجه‌ی بهتری حاصل می‌شود.

لکه بری

لکه بری اولیه

در این مرحله لکه‌های ایجادشده بر روی کاپشن را شناسایی کنید و آن‌ها را توسط شوینده بپوشانید. برای شستشوی کاپشن توصیه می‌کنیم که از صابون خالص و شوینده‌ی مخصوص استفاده کنید که پرهای موجود در برخی کاپشن‌ها آسیب نبینند و رنگ آن‌ها تغییر نکند. روی تمام لکه‌ها را با شونده‌ی موردنظر بپوشانید و اجازه دهید که 15 دقیقه خیس بخورند. این مرحله باعث می‌شود که لکه‌ها بسیار عمیق‌تر و اساسی‌تر تمیز شوند و درنهایت کاپشن شما تمیزتر گردد.

شستشوی دستی

حالا که مراحل اولیه را انجام داده‌اید می‌توانید کاپشن خود را با ماشین لباسشویی و یا با دست بشویید و خشک‌کنید تا آماده‌ی نگهداری در کمد لباس باشد.

شستشو با ماشین لباسشویی

برای شستشوی کاپشن در ماشین لباسشویی آن را در درون ماشین قرار دهید. حالا محفظه‌ی مواد شوینده را کاملاً بیرون آورده و آبکشی نمایید تا تمام شوینده‌های قبلی پاک شوند و همان صابون یا ماده‌ی شوینده‌ای که قبلاً برای لکه بری استفاده کرده‌اید را درون محفظه بریزید. دور شستشوی متناسب برای کاپشن را، با توجه به جنس و متریال آن انتخاب کنید و شستشو را آغاز نمایید. بعدازآن که کار ماشین لباسشویی تمام شد یک‌بار دیگر لباس را آبکشی کنید و بعد آن را از چوب‌رختی و در جای مناسب آویزان نمایید تا خشک شود.

لباسشویی

شستشو با دست

اگر می‌خواهید کاپشنتان را با دست بشورید، تشت یا وان حمام را پر از آب سرد و مواد شوینده کنید و کاپشن را به‌طور کامل در این محلول غوطه‌ور نماید، به‌طوری‌که تمام قسمت‌های آن خیس بخورد. 15 دقیقه صبر کنید و بعد با حرکات دست به‌آرامی شروع به شستشوی کاپشن کنید. توجه کنید که کشیدن گوشه و کنار کاپشن و چنگ زدن پارچه و سابیدن آن ممکن است به کاپشن شما آسیب برساند و به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

چنگ ردن

بعدازآن که لکه‌های کاپشن از بین رفتند و تمام بخش‌های آن شسته شدند، آن را آبکشی نمایید و آب و مواد شوینده را خالی کنید. این کار را چند بار تکرار کنید کاپشن را طوری آبکشی نمایید که هیچ ماده‌ی شوینده‌ای در بافت آن باقی نماند و سپس آب اضافی را با فشار دادن کاپشن به‌آرامی از آن خارج نمایید.

خشک‌کردن کاپشن بعد از شستشو

برای خشک‌کردن کاپشن‌ها توصیه می‌کنیم که آن‌ها را از چوب‌رختی آویزان کرده و در فضای باز قرار دهید تا کاملاً خشک شوند. حتی اگر کاپشنتان را در فضای داخل خانه و یا در برابر حرارت شوفاژ یا بخاری خشک کردید، برای چند ساعت آن را در معرض هوای آزاد قرار دهید و سپس آن را به کمد لباستان انتقال دهید. به‌این‌ترتیب کاپشن موردنظر هرگز بوی بدی نمی‌گیرد و چروک نمی‌شود. اگر احساس کردید که کاپشنتان بعد از شستشو نیاز به اتو شدن دارد و شما از پس چنین کاری برنمی‌آیید، می‌توانید آن را به خشک‌شویی‌ها سپرده و از آن‌ها بخواهید که کاپشنتان را صاف کنند و به شما تحویل بدهند.

خشک کردن لباس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید