نحوه‌ی پاک کردن لکه‌های چربی از روی لباس

لکه بری لباس

لکه‌های چربی یکی از رایج‌ترین و درعین‌حال آزاردهنده‌ترین لکه‌ها هستند و بعضاً مبارزه با آن‌ها کاری سخت و دشوار است. چه‌بسا افرادی که از لباس‌های تازه و نوی خود، به خاطر همین لکه‌ها صرف‌نظر کرده‌اند و به خاطر باقی ماندن لکه‌ی چربی بر روی لباس، از پوشیدن آن محروم مانده‌اند. در این مقاله به ارائه‌ی راه‌کارهایی ساده و کاربردی برای مبارزه با لکه‌های چربی از روی لباس خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد که به آسان‌ترین روش‌های ممکن، این لکه‌ها را از بین ببرید.

لکه بری

از بین بردن لکه‌ی چربی به کمک پودر بچه

یکی از روش‌های ساده و آسان از بین بردن لکه‌های چربی، استفاده از پودر بچه است. اگر گوشه‌ای از لباس شما روغنی شد، درجه‌ی اول سعی کنید که تا حد امکان، روغن جذب‌شده توسط لباس را، با دستمال‌کاغذی پاک‌کنید و روغن را  از بافت لباس خارج نمایید. بعدازآن روی سطح روغنی را با پودر بچه بپوشانید. در این مرحله اگر پودر بچه ندارید می‌توانید، از نشاسته‌ی ذرت یا نمک هم استفاده کنید.کمی صبر کنید تا پودر بچه تمام چربی را به خود جذب کند. حالا به کمک یک حوله‌ی تمیز یا یک قاشق تمام پودر را از روی لکه‌ی روغنی جمع کنید. مقداری آب و مایع ظرف‌شویی را ترکیب کرده و با انگشت بر روی سطح موردنظر بمالید. این کار را از هر دو طرف پارچه انجام دهید.

حالا نوبت به شست‌وشوی لباس می‌رسد. در این مرحله توصیه می‌کنیم که لباس روغنی را به‌تنهایی و با توجه به شرایط شست‌وشوی مختص به خود لباس شست‌وشو نمایید. بعد از پایان این مرحله لباس را از ماشین لباسشویی خارج کرده و آن را در هوای آزاد پهن کنید. خشک‌کردن لباس در خشک‌کن و در دمای بسیار بالا باعث می‌شود که لکه در بافت لباس باقی بماند. بنابراین توصیه می‌کنیم که لباس را پس از شست‌وشو در فضای آزاد آویزان کرده و خشک نمایید.

پودربچه

از بین بردن لکه‌های چربی به کمک سرکه

برای از بین بردن لکه‌های چربی به کمک سرکه، بهتر است مقداری سرکه و آب را باهم ترکیب کنید و لباس موردنظر را در این محلول خیس کنید. یک ساعت صبر کنید تا سرکه بر روی بافت چربی اثر گذاشته و آن را از بین ببرد. در این مرحله ممکن است تمام لکه‌ی چربی از بین نرود، اما یقین داشته باشید که این کار از بین بردن لکه را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. حالا لباس موردنظر را آبکشی کنید و محل لکه را به کمک مایع ظرف‌شویی و یا صابون مخصوص شست‌وشوی لباس بشویید.

لطفاً توجه داشته باشید که سرکه اثر قلیایی مواد شوینده را کم می‌کند و نباید این مواد را هم‌زمان باهم استفاده کنید. بنابراین یادتان باشد که قبل از شست و شوی لباس به کمک مایع ظرف‌شویی یا صابون، آن را به‌خوبی آب بکشید تا اثر سرکه کاملاً از بین برود.

انواع سرکه

از بین بردن لکه‌های چربی به کمک آب جوش

شاید این روش به نظرتان ساده و بی‌نتیجه باشد، اما لازم است بدانید که روش استفاده از آب جوش در این متد بسیار متفاوت است. در این روش ابتدا روی لکه‌ی روغنی را با اسپری‌های از بین برنده‌ی لکه بپوشانید و لباس موردنظر را در محفظه‌ای مناسب  که برای استفاده از آب جوش مناسب باشد، قرار دهید. حالا یک ظرف را پر از آب کرده و روی گاز بجوشانید و تا زمانی که آب به جوش بیاید اجازه دهید که لباس موردنظر توسط لکه بر خیس بخورد.

وقتی آب جوش آمد، ظرف آب را در بلندترین ارتفاع ممکن قرار دهید و از آن ارتفاع آب را با سرعت و شدت روی لباس خیس‌خورده بریزید. این روش کمی خطرناک است و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که محلی امن را برای انجام آن انتخاب کنید. وقتی آب جوش از ارتفاع زیاد و با شدت فراوان بر روی لکه‌ی چربی می‌ریزد، باعث شکسته شدن چربی و خروج آن از بافت لباس می‌گردد و بسیار مفید و مؤثر است.

آب جوش

از بین بردن لکه‌های چربی به کمک جوش‌شیرین

یکی دیگر از روش‌های مبارزه با لکه‌های چربی، استفاده از جوش‌شیرین است. در این روش ابتدا محل چربی را با دستمالی تمیز همچون حوله‌های کاغذی و نازک پاک‌کنید تا لکه به سایر نقاط لباس انتشار پیدا نکند. حالا روی محل چربی را با جوش‌شیرین بپوشایند و آن را 30 الی 60 دقیقه به حال خود رها کنید.

بعد از گذشت زمان موردنظر از یک مسواک استفاده کنید و با حرکات دایره‌ای روی لکه را بسابید. بعد از انجام این کار، روی جوش‌شیرین مایع ظرف‌شویی بریزید و با انگشت خود آن را بر روی لکه‌ها پخش‌کنید. اگر مایع ظرف‌شویی کاملاً جذب لباس شد، کمی دیگر اضافه کنید تا درنهایت لایه‌ی نازکی از مایع ظرف‌شویی بر روی لباس باقی بماند. حالا لباس موردنظر را به‌تنهایی در ماشین لباس‌شویی قرار داده و به آن پودر لباسشویی اضافه کنید. در این مرحله می‌توانید از یک فنجان سرکه سفید هم استفاده کنید و درنهایت به‌طور کامل لکه‌های چربی را از بین ببرید.

چوش شیرین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید