شستشوی ملحفه و سرویس خواب

بسیاری از ما هر  یک یا دو ماه (و یا حتی بیشتر) ملحفه و روتختی‌ و دیگر موارد مرتبط به سرویس خواب را می‌شوریم. احتمالا تصور داریم که چون مثل لباس‌های روزانه ازشون استفاده نمیکنیم، خیلی هم کثیف نمیشن و نیازی نیست تا بصورت مرتبط بهشون رسیدگی کنیم. این تصور کاملا اشتباه هست و اگر این مدلی فکر میکنیم، لازمه تغییر کنیم.

زمان شستشو ملحفه و روبالشتی

باید توجه کنیم که سرویس خواب (شامل روبالشتی، ملحفه و ..) باید حداقل هر دو هفته یک بار شستشو یا خشکشویی بشه. در بعضی موارد، مثلا وقتی که شخصی در خانواده بیمار هست، لازمه به منظور جلوگیری از گسترش میکروب‌ها، هر یک روز در میان رو تختی را بشوییم. این موضوع کمک میکنه تا از تسریع بیماری جلوگیری کنیم.

نکته خیلی مهم در نظافت سرویس خواب این هست که حتی اگر ملحفه کثیف به نظر نیایند، سلول‌های مرده پوست می‌‌تواند انواع خزنده‌ها را جذب کند. به عنوان مثال ساس به راحتی در ملحفه و تشک میتواند رشد کند.

شستشو ملحفه

شستشوی رو تختی و ملحفه واقعا سخت نیست (رو بالشتی‌ها را فراموش نکنید). فقط آنها را در ماشین لباسشویی بیاندازید و با مایع و یا پودر شستشو با آب 40 درجه بشویید. این حرارت باعث میشود تا میکروب‌ها از بین بروند.

در زمان شستشو سرویس خواب، استفاده از نرم‌کننده با عطر و رایحه مناسب، میتونه به داشتن یه تخت خوش‌بو هم کمک کنه. از نرم‌کننده‌ای با بوی ملایم استفاده کنید.

خشکشویی سرویس خواب

شستشو خانگی در ماشین لباسشویی سرویس خواب، مخصوصا مواردی مثل پتو و لحاف، باعث میشه خیلی زود بافت این منسوجات آسیب ببینه. جهت افزایش طول عمر پتو، لحاف، روتختی‌ یا ملحفه گران‌قیمت و با شرایط خاص، حتما از سرویس خشکشویی استفاده کنید.

خشکشویی علاوه بر کاهش مصرف آب، باعث افزایش طول عمر منسوجات نسبت به شرایط شستشوی خانگی میشه. در سرویس خشکشویی، از ماده‌ای به نام پرکلراتیلن به جای آب استفاده میشود. این ماده علاوه بر حفظ بافت پارچه و منسوجات و کمک به تثبیت رنگ آنها، باعث ضد عفونی کردن ملحفه نیز شود. همین الان میتونین سفارش خشکشویی ملحفه، پتو و دیگر منسوجات سرویس خواب رو ثبت کنین.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید