روش‌های شستشوی کوله‌پشتی

روش شستن کوله پشتی

وقتی به نظافت و شستشوی لباس‌ها و اکسسوری‌ها فکر می‌کنیم،کم‌تر کسی به یاد کیف و کوله‌پشتی می‌افتد. درصورتی‌که کوله‌پشتی‌ها یکی از آلوده‌ترین اشیایی هستند که ما و کودکانمان با خود حمل می‌کنیم. ازآنجایی‌که لایه‌ی بیرونی کوله‌پشتی‌ها با محیط بیرونی در ارتباط هستند، در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرند و درون آن‌ها نیز ممکن است در اثر برخورد با انواع خوراکی‌ها و گردوخاک و یا هر شی‌ء دیگری کثیف شده و نیاز به شستشو و تمیزی پیدا کند.

کوله پشتی

1)    کوله‌پشتی را تکان دهید

در اولین مرحله نیاز به هیچ نوع شوینده و یا پاک‌کننده‌ای ندارید. برای شروع کیف را به بیرون از خانه ببرید و یا زیراندازی پهن کنید و کیف را روی آن قرار دهید. تمام زیپ‌های کیف را بازکنید و با تمام قدرت آن را تکان دهید.

کیف کوله پشتی

در این مرحله دقت کنید که زیپ تمام جیب‌های کوچک و بزرگ و تمام جیب‌های مخفی را بازکنید و کیف را  روی زیرانداز بتکانید. در این مرحله آنچه از کیف خارج می‌شود، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. از ذرات بیسکوئیتی که ماه‌ها قبل خورده‌اید گرفته تا خرده کاغذها و خرده‌نان ساندویچی که دیروز با خود به محل کار برده‌اید.

2)    از خارج شدن ذرات مطمئن شوید

بعد از تکاندن کیف، از خارج شدن تمام ذرات موجود در آن مطمئن شوید و اگر هیچ ذره‌ای در آن باقی نمانده است، کیف را به داخل خانه و یا خارج از زیرانداز برده و باقی مراحل را طی کنید.

شستن کیف

3)    شستشوی کوله‌پشتی با ماشین لباسشویی

برای شستشوی کوله‌پشتی در ماشین لباسشویی باید به نوع ماشین لباسشویی دقت کنید. اگر ماشین لباسشویی شما از مدل‌هایی است که در آن‌ها از قسمت بالا باز می‌شود، بهتر است کیف را درون کیسه‌های مخصوص شستشو و یا روبالشی گذاشته و بعد درون ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار مانع از آسیب دیدن ماشین لباسشویی شما می‌شود.

شستن کوله پشتی

اما اگر ماشین لباسشویی شما از نوع معمولی است و در آن از جلوباز می‌شود، نیازی به این کار نیست و شما با خیال راحت می‌توانید، کوله‌پشتی را مستقیماً درون لباسشویی قرار دهید تا شستشو شود.

4)    لکه‌گیری پیش از شستشو

قبل از شستشوی کوله‌پشتی در ماشین لباسشویی، آن را به‌خوبی بررسی کنید. اگر لکه‌ی خاصی بر روی آن بود، از شوینده‌های متناسب با نوع لکه استفاده کنید و قبل از شستشوی کامل، آن را لکه‌گیری کنید تا به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنید.

شستشوی دستی

5)    انتخاب برنامه‌ی مناسب برای شستشو

برای شستشوی کوله‌پشتی هرگز از آب گرم استفاده نکنید. استفاده از برنامه‌ای ملایم جهت شستشو و همچنین آب سرد باعث می‌شود که کیف شما بدون کم‌ترین آسیبی تمیز شود و درز و دالان آن دچار پارگی نشوند. حالا وقت آن رسیده است که کمی استراحت کنید و برای جایزه دادن به خودتان، یک نوشیدنی میل کنید. به‌راستی شستشوی کوله‌پشتی و از بین بردن کثیفی‌های آن احساسی خارق‌العاده را در شما به وجود خواهد آورد و باعث بهتر شدن حالتان خواهد شد.

ماشین لباسشویی

6) خشک کردن کوله پشتی بعد از شستشو

برای خشک‌کردن کوله‌پشتی شسته شده، هرگز آن را درون خشک‌کن قرار ندهید. حرارت بالای خشک‌کن ممکن است باعث آسیب دیدن کوله‌پشتی شود و پارچه‌ی آن را خراب کند. به این منظور بهتر است کوله‌پشتی را در فضای باز آویزان کنید تا زیر نور آفتاب کاملاً خشک شود و یا اگر این امکان را ندارید، از فضای داخل خانه استفاده کنید و اجازه دهید که تمام قسمت‌های کوله‌پشتی تا عمیق‌ترین نقطه خشک شوند و هیچ رطوبتی در آن باقی نماند. لازم به ذکر است که باز کردن تمام زیپ‌ها و جیب‌ها نیز در این مرحله لازم و ضروری است.

خشک کردن کوله پشتی

شستشوی دستی کوله‌پشتی

برای شستن کوله‌پشتی حتماً لازم نیست از ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید شستشوی ماشینی به کیفتان آسیب می‌رساند می‌توانید کیف را در آب سرد خیس کرده و بعد با استفاده از براشی مناسب شروع به از بین بردن لکه‌ها کنید. در این نوع شستشو از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و سفیدکننده‌ها و لکه برهای قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث از بین رفتن رنگ پارچه‌ی کیف شده و به کوله‌پشتی‌تان آسیب وارد کنند.

شستشوی دستی کوله پشتی

مزایای شستشوی کیف کوله‌پشتی

کوله‌پشتی یکی از پرکاربردترین کیف‌ها است و افراد مختلف در سنین مختلف به‌راحتی می‌توانند از انواع مختلف کوله‌پشتی با ابعاد و اندازه‌های متنوع استفاده کنند. از دیگر کاربردهای کوله‌پشتی، استفاده از آن‌ها برای مدرسه توسط کودکان و نوجوانان است. از طرفی کوله‌پشتی‌ها معمولاً دوام و ماندگاری زیادی دارند و نیاز نیست که هرسال تعویض شوند. با شستشوی کوله‌پشتی‌ها می‌توانیم کیف‌هایمان را تمیز و نو نگه‌داریم و این‌چنین ازنظر اقتصادی نیز، گامی مثبت و صرفه جویانه برداریم.

کوله پشتی مدرسه

بهترین زمان شستشوی کیف کوله‌پشتی

یکی از بهترین زمان‌ها برای شستشوی کوله‌پشتی‌ها، آخر تابستان است. این‌چنین می‌توانیم کیف خودمان و یا فرزندانمان را پیش از شروع نیمسال دوم و همچنین شروع مدارس شستشو کنیم و حس تازگی و تمیزی را در اول پاییز به فرزندانمان منتقل کنیم. به‌این‌ترتیب استفاده از کوله‌پشتی قدیمی هم بسیار جذاب و دوست‌داشتنی می‌شود و نیازی نیست که هرسال کیف جدید خریداری شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید