8 چیزی که نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند!

شستشو

وقتی صحبت از شستشوی لباس و اشیای پارچه‌ای به میان می‌آید، راحت‌ترین روش، شستن همه‌چیز در ماشین لباسشویی است. خیلی از ما تصور می‌کنیم که ماشین لباسشویی برای شستن هر آنچه در اطراف ما وجود دارد مناسب است و هیچ ممنوعیتی برای استفاده از آن وجود ندارد. اما جالب است بدانید که این تصور کاملاً اشتباه است و بسیاری از آیتم‌هایی که در اطراف ما وجود دارند، قابل شستشو در ماشین خانگی نیستند و این نوع شستشو موجب نابودی‌شان می‌شود. در این مقاله به معرفی 8 چیزی که هرگز نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند، پرداخته‌ایم و شمارا با بهترین روش شستشوی آن‌ها آشنا کرده‌ایم.

لباسشویی

1: مایوها

مایوهای خود را هرگز در ماشین لباسشویی نشورید. شستشو در ماشین لباسشویی باعث می‌شود که مایوی شما حالت کشسانی خود را از دست بدهد و بافت آن آسیب ببیند. بهترین روش شستن مایوها، شستشوی دستی آن‌ها با آب سرد و شوینده‌های ملایم است.

شستشو مایو در ماشین لباسشویی

مایوی خود را بعد از هر بار استفاده بشورید تا قطرات عرق، نمک دریا، کلر استخر و کرم ضد آفتابی که روی آن مالیده شده است از بین برود و مایوی شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

شستشو مایو زنانه در ماشین لباسشویی

2: لباس‌های پولکی و کارشده

لباس‌های پولکی، منجوق‌دوزی شده و لباس‌های که رویشان با دست کارشده است، بسیار حساس و ظریف هستند و شستن آن‌ها در ماشین لباسشویی، حتی با استفاده از کیسه‌های مخصوص شستشو، پرخطر و دارای ریسک است. برای شستن این آیتم‌ها بهتر است از خشک‌شویی‌ واش ماش کمک بگیرید. چراکه شستشوی دستی هم آن‌قدر که باید بی‌خطر نیست و ممکن است موجب ریختن بخشی از پولک‌ها و اکس سوری‌های لباس شود.

خشکشویی لباس پولکی بجای ماشین لباسشویی

3: بالشت‌های مموری فوم

بالشت‌های مموری فوم گونه‌ی خاصی از بالشت‌ها هستند که معمولاً مصارف طبی دارند و با توجه به فرم سر و گردن، حالت می‌گیرند. برای شستن این بالشت‌ها هرگز نباید از ماشین لباسشویی استفاده کنید. ماشین لباسشویی باعث می‌شود که فرم بالشت به هم بریزد و خاصیت ارتجاعی آن از بین برود.

شستشو بالشت مموری فوم در ماشین لباسشویی

برای شستن این بالشت‌ها بهتر است تشتی را پر از آب ولرم و شوینده‌ای نه‌چندان قوی کنید و بالشت را در آن خیس بگذارید. برای از بین بردن لکه‌های کوچک سطحی می‌توانید از برس های نرم و لطف استفاده کنید. درنهایت بالشت را آب‌کشیده و چند بار فشار دهید تا آب آن به‌طور کامل خارج شود و آن را برای خشک شدن در هوای آزاد یا جلوی پنکه قرار دهید تا به‌طور طبیعی خشک شود.

بالشت مموری فوم در ماشین لباسشویی

4: لباس‌های آغشته به مواد آتش‌زا

اگر لباستان آغشته به مواد آتش‌زا همچون الکل، گازوئیل و غیره شده است، هرگز آن را به‌طور مستقیم در ماشین لباسشویی قرار ندهید. این مواد به‌شدت آتش‌زا هستند و ممکن است موجب به وجود آمدن آتش شوند. برای شستن این لباس‌ها، ابتدا آن‌ها را به‌طور دستی لکه‌گیری گنید و وقتی مطمئن شدید که اثری از این مواد باقی نماینده است، آن‌ها را برای شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید.

لباس با مواد آتش زا در ماشین لباسشویی

5: کتانی‌های ورزشی

شاید بعضی از کفش‌ها قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشند، اما کتانی‌های ورزشی یا کتانی‌های رانینگ به هیچ جه برای شستشو در ماشین لباسشویی مناسب نیستند. شستشوی این کتانی‌ها در ماشین لباسشویی باعث می‌شود که فرم خود را از دست بدهند و برخی کناره‌های آن‌ها باز شود. حتماً قبل از شستشو، برچسب کفش را کنترل کنید و در صورت ابهام، همواره آن را با آب سرد و با دست بشورید.

شستشو کفش کتانی در ماشین لباسشویی

6: لباس‌های توری

برخی لباس‌زیرهای توری و لباس‌های توری که حساس و نازک هستند، بهتر است با دست‌شسته شوند تا طول عمر بیشتری داشته و تا مدتی طولانی، زیبایی ظاهری خود را حفظ کنند. اما در صورت ضرورت شستشو در ماشین لباسشویی می‌توانید، این لباس‌ها را درون کیسه‌ی مخصوص شستشوی لباس گذاشته و با تنظیم شستشوی مناسب، این لباس‌ها را بشورید.

شستشو لباس توری در ماشین لباسشویی

7: زیر پایی‌ها و زیراندازهای پلاستیکی

از دیگر آیتم‌هایی که به‌هیچ‌وجه نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند می‌توان، به انواع زیرپایی‌ها، پرده‌ی حمام و زیراندازهایی اشاره کرد که دارای متریالی بر پایه‌ی پلاستیک هستند. این آیتم‌ها همواره باید با دست و با آب سرد یا ولرم شسته شوند و شستشوی آن‌ها در ماشین لباسشویی کاملاً نادرست و اشتباه است.

شستشو زیرپایی در ماشین لباسشویی

8: کراوات

کراوات‌ها ازجمله اکسسوری‌های گران‌قیمت هستند که معمولاً از پارچه‌ی ابریشم یا پارچه‌های بسیار حساس تولید می‌شوند. برای شستشوی کراوات هرگز از ماشین لباسشویی استفاده نکنید. شستشوی کراوات در ماشین لباسشویی باعث می‌شود و که این اکسسوری‌های قیمتی تغییر شکل دهند و زیبایی خود را از دست بدهند.

خشکشویی کراوات بجای ماشین لباسشویی

برای این‌که کراوات‌های خود را شستشو کنید و از نتیجه‌ی کار مطمئن باشید، آن‌ها را به خشک‌شویی‌ واش ماش بسپارید. در غیر این‌طور ممکن است به آن‌ها آسیب بزنید و خسارات جبران‌ناپذیری را رقم بزنید.

خشکشویی کراوات ها بجای ماشین لباسشویی

با رعایت نکات بالا می‌توانید طول عمر اشیا و برخی لباس‌های خود را بیشتر کنید و مدت‌زمان طولانی‌تری از آن‌ها استفاده نمایید. فراموش نکنید که خشک‌شویی‌ها شستشوی انواع لباس‌ها را به‌صورت کاملاً حرفه‌ای انجام می‌دهند و سپردن لباس به آن‌ها یکی از امن‌ترین، مطمئن‌ترین و کم‌خطرترین راه‌های شستشوی لباس‌های حساس و ارزشمند است.

برای شستشو مواردی که لازم است در خشکشویی شسته شوند میتوانید از اپلیکیشن خشکشویی واش ماش استفاده کنید و یا از طریق وب سایت بصورت آنلاین سفارش خشکشویی خودتون رو ثبت کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید