با دور ریختن این اشیا، زندگی بهتری خواهید داشت!

همه‌ی ما اشیایی داریم که وجودشان در محیط زندگی کاملاً غیرضروری است و نگه‌داشتن آن‌ها صرفاً از روی عادت و یا بدون تفکر در این خصوص انجام می‌شود. در این مقاله به معرفی چند آیتم غیرضروری که در همه‌ی خانه‌ها دیده می‌شوند، اشاره خواهیم کرد. تحقیقات نشان داده‌اند که اکثر افراد بعد از دور انداختن این اشیا و خلوت‌تر کردن محیط زندگی خود احساس بهتری داشته‌اند و زندگی سالم‌تری را تجربه کرده‌اند.

اشیای غیرضروری

مجله‌های قدیمی

اکثر ما عادت کرده‌ایم که مجله‌های قدیمی را در کمد، زیر میز یا در کتابخانه جمع‌آوری کنیم و بدون این‌که سراغی از آن‌ها بگیریم بخشی از فضای خانه را به این مجله‌های تاریخ گذشته اختصاص بدیم. کافی است چند ماه اخیر را مرور کنید و ببینید واقعاً چند دفعه به سراغ این مجله‌ها رفته و مجدداً از آن‌ها استفاده کرده‌اید؟

مجله های قدیمی

با خودتان صادق باشید و اگر حقیقتاً به مجله‌های قدیمی‌تان نیاز ندارید، همین حالا کمد، کشوی میز و یا قفسه‌ی کتابخانه را پاک‌سازی کنید تا فضا برای گذاشتن آیتم‌های دیگر باز شود و از پاک کردن گردوغبار اضافی بر روی این مجله‌ها خلاص شوید.

لباس‌هایی که اندازه‌مان نیستند

بعضاً قبول این حقیقت که لباس موردعلاقه‌مان دیگر اندازه‌ی ما نیست کمی سخت است و امید داریم که روزی دوباره به سایز قبلی برگشته و آن لباس را از نو بپوشیم. این تصور در اکثر مواقع تصوری باطل است و اکثر افراد در بازه‌ی زمانی محدود به سایز قبلی برنمی‌گردند. بنابراین توصیه می‌کنیم قید این لباس‌ها را بزنید و آن‌ها را به کسانی هدیه کنید که می‌توانند لباس مورد نظر را مورد استفاده قرار دهند.

لباس های تنگ یا گشاد

حوله‌ها و ملافه‌های قدیمی

همه‌ی ما شایسته‌ی استفاده از اشیای خوب و تازه هستیم. این بدان معنا نیست که باید تمام اشیای خود را باقیمت زیاد خریداری کنیم و مدام اشیای قدیمی را دور بریزیم. اما این قضیه در مورد حوله‌ها و ملافه‌ها متفاوت است. اکثر ما خرید حوله و ملافه را فراموش می‌کنیم و سال‌های نسبتاً طولانی از این آیتم‌ها بهره می‌بریم. همین حالا به سراغ حوله‌ی خود بروید و قدمت آن را بررسی کنید! آخرین بار که حوله و ملافه خریدید؟

حوله و ملافه قدیمی

اگر می‌خواهید زندگی باکیفیت‌تر و شادتر داشته باشید، همین حالا حوله‌ای تازه و نرم برای خود خریده و ملافه‌های جدید برای تخت خواب خود تهیه کنید.

یادگاری‌های دوران مدرسه

شاید خیلی از ما بسیاری از اشیای دوران راهنمایی و دبیرستان را در اتاقمان نگه‌داشته باشیم. برخی از این اشیا دارای ارزش معنوی بسیار برای ما هستند و برخی دیگر جای کم‌تری را در قلب ما اشغال کرده‌اند. ما نمی‌گوییم قید تمام اشیای قدیمی و یادگاری‌ها را بزنید، اما اگر تعلق‌خاطر چندانی به آن‌ها ندارید و صرفاً از روی عادت آن‌ها را جمع‌آوری کرده‌اید، وقت آن رسیده که در موردشان تجدیدنظر کنید و اتاقتان را از این اشیای قدیمی پاک‌سازی نمایید.

یادگاری دوران مدرسه

اشیای بی‌مصرف در سرویس بهداشتی

همین حالا به سرویس بهداشتی و حمام خانه‌ی خود بروید و اشیای موجود در آن‌ها را بررسی کنید. مسواک‌های قدیمی، صابون‌های نصفه و نیمه، مجسمه‌های قدیمی و حتی لوازم‌آرایشی بهداشتی که دیگر هیچ استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنید، جزء آیتم‌هایی هستند که در اکثر سرویس‌های بهداشتی یافت می‌شوند و دور ریختن آن‌ها به شما کمک می‌کند که فضای بیشتری در محیط زندگی داشته باشید و به چیدمانی باکیفیت‌تر دست پیدا کنید.

سرویس بهداشتی

داروهای منقضی شده

همه‌ی ما معمولاً، هر بار که به پزشک مراجعه می‌کنیم، با یک کیسه دارو به خانه برمی‌گردیم و باقی‌مانده‌ی داروها را در خانه نگه می‌داریم. این داروها به‌مرورزمان روی‌هم جمع می‌شوند و بدون اینکه مورداستفاده قرار بگیرند، منقضی می‌شوند. اول‌ازهمه لازم است بدانید که مصرف داروهای تاریخ گذشته برای سلامتی شما بسیار مضر است و هم جمع شدن آن‌ها در خانه، فضا اشغال می‌کند. پس هرز گاهی به سراغ داروها رفته و برخی از آن‌ها را که منقضی شده‌اند، دور بریزید.

داروهای قدیمی

نامه‌های عاشقانه و هدایای قدیمی

این مورد شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما لازم است بدانید که دور ریختن آن‌ها کمک بزرگی به کیفیت و سلامت زندگی شما در حال حاضر می‌کند. این نامه‌ها و هدایای قدیمی، مجموعه‌ای از احساسات مختلف را با خود به همراه می‌آورند و دیدن دوباره‌ی آن‌ها تمام اتفاقات خوب و بد گذشته را از نو زنده می‌کند. اگر در حال حاضر زندگی جدیدی دارید و نمی‌خواهید که سایه‌ی گذشته را در زندگی فعلیتان حس کنید، همین حالا خانه‌تان را از این نامه‌ها و نشانه‌های قدیمی پاک‌سازی کنید و با خیال راحت از زندگی‌تان لذت ببرید.

نامه های عاشقانه

اشیای ناقص و مفقود

برخی از اشیای ما جفت هستند. مثل دستکش، جوراب یا گوشواره! وقتی یکی از لنگه‌های این اشیا گم می‌شود، عملاً غیرقابل استفاده می‌شوند و متأسفانه خیلی از ما همچنان لنگه‌ی تکی را نگه می‌داریم تا شاید روزی لنگه‌ی گم‌شده پیدا شود. معمولاً این لنگه‌های گم‌شده هرگز پیدا نمی‌شوند و نگه‌داشتن چنین آیتم‌هایی کاملاً بی‌معنی است. پس توصیه می‌کنیم قید اشیای ناقص خود را بزنید و با باز کردن فضای بیشتر در خانه، جا را برای اشیای تازه‌تر و مفیدتر باز کنید و مطمئن باشید با چنین اقدامات ساده‌ای، کیفیت زندگی‌تان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

جوراب و دستکش

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید