انتخاب کفش مناسب برای استفاده‌ی روزمره و مراسمات خاص

کفش

یکی از مهم‌ترین انتخاب‌هایی که ما در طول روز با آن مواجه می‌شویم، انتخاب کفش مناسب در موقعیت‌های مختلف است. معمولاً خانم‌ها و آقایان دارای مجموعه‌ای از کفش‌های متنوع همچون کفش‌های تخت و راحت، کفش‌های اسپرت و کتانی، کفش‌های تابستانی و ص دل و همچنین کفش‌های مجلسی و بسیار شیک هستند و بعضاً در انتخاب بهترین گزینه دچار مشکل می‌شوند. در ادامه به معرفی کفش‌های مناسب برای استفاده‌ی روزمره و مراسمات خاص خواهیم پرداخت و تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر خواهیم نمود.

خانم‌ها

کفش مناسب برای زندگی روزمره

خانم‌ها برای زندگی روزمره انتخاب‌های متنوعی دارند. آن‌ها می‌توانند از انواع کتانی‌ها و کفش‌های اسپرت استفاده کنند. البته وقتی از کتانی حرف می‌زنیم، حتماً منظورمان پوشیدن کتانی‌های ورزشی مخصوص دویدن نیست. کتانی‌ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن‌ها قابل پوشیدن بالباس‌های کار، استایل خیابانی و استایل روزمره هستند و پوشیدن آن‌ها موجب می‌شود که هم در طول روز احساس راحتی کنید و هم استایلی شیک و زیبا داشته باشید.

کتانی

گزینه‌ی بعدی که برای استفاده در زندگی روزمره پیشنهاد می‌شود، پوشیدن کفش‌های تخت در همه‌ی فصول و صندل‌های تابستانی در فصل تابستان است. این کفش‌ها بسیار راحت و درعین‌حال هستند و تقریباً با هر استایلی قابل‌استفاده هستند.

تخت

مراسم عروسی، نامزدی و پارتی‌های بزرگ

وقتی از مراسم عروسی و پارتی‌های بزرگ و شلوغ حرف می‌زنیم، فقط یک گزینه در ذهنمان شکل می‌گیرد و آن‌هم کفش پاشنه‌بلند است. نوع پاشنه‌بلندی که می‌پوشید کاملاً وابسته به مدل و نوع لباستان است. ممکن است کفشی جلوباز یا جلوبسته، ساده یا بنددار و یا مدل‌های مختلف را انتخاب کنید. تنها چیزی که باید به آن توجه کنید، هماهنگی رنگ کفش با پیراهنتان است.البته این بدان معنا نیست که باید لباس و کفشتان دقیقه یکرنگ باشند. شما می‌توانید از رنگ‌های مکمل و یا طیف‌های دیگری از رنگ لباستان استفاده کنید و استایلی خارق‌العاده را برای خود رقم بزنید.

پاشنه دار

پارتی‌های خودمانی و مهمانی‌های کوچک

در این نوع مراسم می‌توانید از کفش‌هایی که پاشنه‌ی کوتاه‌تری دارند و راحت‌تر هستند استفاده کنید. معمولاً پارتی‌های خودمانی بسیار پرتحرک هستند و افراد در آن‌ها احساس راحتی بیشتری می‌کنند. اگر در این مراسم از کفش‌های راحت باپاشنه‌ی کوتاه‌تر استفاده کنید، احساس بهتری خواهید داشت و در عین زیبایی، از مهمانی لذت بیشتری خواهید برد.

پاشنه متوسط

دورهمی مای صمیمانه یا گردهمایی مای کاری

اگر می‌خواهید در جمعی صمیمانه و کوچک شرکت کنید و در عین حال تمام نگاه ها را به خود جلب کنید، کفشی باپاشنه ی متوسط را انتخاب کنید که پر رنگ و لعاب بوده و به طور کاملا واضحی جلب توجه کند. این نوع کفش‌ها  همچون کفش‌های قرمز براق، کفش‌های زرشکی و کفش‌های طرح پوست حیوانات، استایل شما را برجسته تر می‌کنند و باعث می‌شوند که ظاهرتان در ذهن اظرافیان، ماندگار تر شود.

رنگارنگ

نکته‌ی مهم در مورد پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند

اگر می‌خواهید کفش پاشنه‌بلند بپوشید، حتماً قبل از شرکت در مراسم موردنظر، راه رفتن با آن را تمرین کنید. اگر توانایی راه رفتن با این کفش‌ها را ندارید، بهتر است از پوشیدن پاشنه‌های خیلی بلند صرف‌نظر کنید. چراکه تلوتلو خوردن روی کفش باعث می‌شود که بسیار ناموزون به نظر برسید. همواره در نظر داشته باشید که راه رفتن متناسب بر روی کفشی تخت بسیار زیباتر و بهتر از تلوتلو خوردن بر روی کفشی پاشنه‌بلند و بسیار زیبا است.

پاشنه بلند

آقایان

کفش‌های مناسب برای زندگی روزمره

آقایان انتخاب‌های کم‌تری نسبت به خانم‌ها دارند و با توجه به استایل خود می‌توانند، کفشی مناسب را برای زندگی روزمره‌ی خود انتخاب کنند. مثلاً آقایانی که استایل اسپرت دارند می‌توانند از انواع کتانی‌ها، کفش‌های تخت بنددار یا بدون بند و یا انواع نیم بوت ها در فصل زمستان استفاده نمایند. اگر می‌خواهید استایلی متفاوت داشته باشید می‌توانید از انواع نیم بوت ها استفاده کنید.

مردانه

عروسی‌ها، مراسم نامزدی و جشن‌های بزرگ

در عروسی‌ها و مراسم رسمی نیز انتخاب آقایان محدودتر است. آن‌ها معمولاً از کفش‌های چرم، جیر یا ورنی با پاشنه‌های بسیار کوتاه استفاده می‌کنند. اما انتخاب رنگ کفش بسیار مهم است. کفش‌های مشکی، قهوه‌ای سوخته، سورمه‌ای و خاکستری جزء پرطرفدارترین کفش‌ها هستند و معمولاً توسط آقایان در جشن‌ها، پارتی‌ها و مراسمات رسمی انتخاب می‌شوند.

رسمی

استایل‌های خاص و متفاوت

در این میان برخی آقایان هستند که برخلاف عادت‌ها و انتظارات افراد دیگر عمل می‌کنند و بعضاً با قانون‌شکنی‌های کوچک، برای خود استایلی خاص و منحصربه‌فرد را رقم می‌زنند. مثلاً ممکن است کت‌وشلوار خود را با کتانی بپوشند یا لباس‌های اسپرت را با کفش‌های نیمه‌رسمی ادغام کنند و به‌این‌ترتیب به استایلی متفاوت دست پیدا کنند.

کفش مردانه

بنابراین لازم است بدانید که در انتخاب کفش برای لباس‌های مختلف و شرکت در مراسمات متنوع، هیچ قانون مشخصی وجود ندارد.کافی است با اصول زیبایی‌شناسی و تناسب رنگ‌ها آشنا باشید و آن‌وقت با توجه به خلاقیت و نوآوری خود وارد میدان شوید. لباس‌ها و کفش‌های مختلف را باهم ترکیب کنید و با ادغام سبک‌های مختلف به استایل های متفاوتی برسید. در انتخاب کفش و لباس شجاع و جسور باشید و هیچ‌وقت از امتحان کردن آیتم مای جدید نهراسید.

یک دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    اگر شما هم شنیده باشید خیلی فروشگاه‌ها کفش چرم زنانه رو طبی عرضه می‌کنند اما بعضیا خیلی پاشنه دارند! میخواستم بدونم برای خرید کفش چرم زنانه سورنا که طبی هم باشه داشت پاشنه تاثیر بدی در طبی بودن این کفش داره؟

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید